Fandom

Wiedźmińska Wiki

Viroleda

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Viroleda - miejscowość w Nilfgaardzie, słynna z wyrobu broni, a także z dobrych szermierzy. Do dziś w tym mieście cyzeluje się firmowe inskrypcje takie jak na viroledańskich puncmarkach, np. "Nie dobywaj bez przyczyny, nie chowaj bez honoru".

Szermierze z tego miasta wymyślili styl walki mieczem znany jako Viroledański Naev'de Feaine Glaeddyv, który pozwala na walkę z grupą oponentów.

- W mojej firmie - odrzekł dumnie Esterhazy - nie wytwarza się i nie oferuje żelaza innego niż przyzwoite. Rozumiem, że chodzi o miecz do walki, nie do galowej dekoracji. Ach, prawda, pisałeś. Jasna rzecz, broń dla tej panny znajdzie się bez trudności. Do takiego wzrostu i takiej wagi idą miecze trzydzieści osiem cali, wykonanie standard. Ona do jej lekkiej budowy i małej ręki potrzebuje minibastarda z rękojeścią przedłużoną do dziewięciu cali i kulistą głowicą. Moglibyśmy też zaproponować elfią taldagę albo zerrikańską saberrę, względnie lekką viroledankę.
Wieża Jaskółki

– (...) Głownie są z importu. Skąd, poznać po puncach. Te z Mahakamu mają wypuncowane skrzyżowane młoty, te z Poviss koronę albo głowę konia, a te z Viroledy słońce i słynną firmową inskrypcję. Ceny zaczynają się od dziesięciu florenów.
– A kończą?
– Różnie. O, ta dla przykładu piękna viroledanka (...). Ta kosztuje piętnaście. Dawna robota, kolekcjonerska głownia. Widać, że robiona na zamówienie. Motyw wycyzelowany na zastawie wskazuje, że broń była przeznaczona dla kobiety. Obrócił mieczem, zatrzymał dłoń w tercji, płazem klingi do nich.
– Jak na wszystkich głowniach z Viroledy, tradycyjny napis: "Nie dobywaj bez przyczyny, nie chowaj bez honoru". Ha! Wciąż cyzeluje się w Viroledzie takie napisy. A jak świat długi i szeroki, kling tych dobywają szubrawcy i głupcy. Jak świat długi i szeroki, honor bardzo staniał, bo niechodliwy to dzisiaj towar...

Wieża Jaskółki

Ciri ujęła lekki miecz, od razu czując, jak jaszczurcza rękojeść pewnie przyrasta do dłoni, a ciężar klingi zaprasza ramię do złożenia i cięcia.
Wieża Jaskółki

Więcej w Fandom

Losowa wiki