Fandom

Wiedźmińska Wiki

Visenna

3890stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij

Visennadruidka i czarodziejka, matka Geralta. Mistrzyni kręgu mayeńskich Druidów, oblubienica Korina (prawdopodobnie ojca Geralta). Posiadała szeroki zestaw mocy magicznej — od uzdrawiania przy pomocy hematytu przez strumienie energii do nekromancji (wydobycie informacji z trupa). Zniszczyła kościeja efektem zwierciadła. Visenna występuję także w opowiadaniu Coś więcej, gdzie ratuje Geralta przed ciężką raną nogi uczynioną przez potwory. Jak można wywnioskować z tekstu, Geralt uświadomił sobie, że to Visenna jest jego matką.

- Ta kobieta - przerwał zimno - zapewne wygląda teraz na grubo młodszą ode mnie.
- Czarodziejka?
- Tak.
- Ciekawe. Myślałam, ze czarodziejki nie mogą...
- Ona zapewne też tak myślała.

Miecz przeznaczenia

Włosy miała rude, płomiennorude, podświetlane blaskiem ogniska wydawały się czerwone jak cynober.
Miecz przeznaczenia

- (...) Jestem, widzisz, czarodziejką. I uzdrowicielką równocześnie. Specjalizacja.
Miecz przeznaczenia

Zbyt się różnimy, by się zrozumieć. Ty jesteś możnym magiem z Kapituły, który osiągnął jedność z Naturą. Ja jestem włóczęgą, wiedźminem, mutantem, który jeździ po świecie i za pieniądze wykańcza potwory.
- Kwiecistość - przerwał czarodziej - została wyparta przez banał.
- Zbyt się różnimy - Geralt nie dał sobie przerywać. - A drobny fakt, że moją matką była, przypadkowo, czarodziejka, tej różnicy zatrzeć nie zdoła.

Czas pogardy

Vissena.jpg

Visenna na hiszpańskiej okładce 'Coś się kończy, coś się zaczyna'

Visenna, udając, że odgarnia włosy z czoła, dotknęła diademu, ukrytego pod opaską z wężowej skóry
Droga, z której się nie wraca, w zbiorze Coś się kończy, coś się zaczyna

- Visenna - powiedział mężczyzna, unosząc się z lekka, by ułatwić jej odwinięcie płótna.
- Ładne imię. Mówił ci już ktoś, Visenna, że masz piękne włosy? Ten kolor nazywa się miedziany, prawda?
- Nie. Rudy.

Dziewczyna w męskim stroju była piegowata i zielonooka. Na jej czole błyszczał dziwny klejnot.

Visenna powoli przesunęła hematyt wzdłuż rany. Krwawienie ustało momentalnie. Zamknąwszy oczy, uchwyciła ramię mężczyzny oburącz, mocno dociskając brzegi skaleczenia. Odjęła ręce - tkanka zrosła się, pozostawiając zgrubienie i szkarłatną pręgę.

Visenna z filmu.jpg

Magdalena Warzecha jako Visenna

Nim ruszyli, przez szpaler rolników przecisnęła się kobieta z niemowlęciem na ręku.
- Pani... - jęknęła, dotykając nieśmiało kolana Visenny. - Córka... Aż gorzeje z gorączki...
Visenna zeskoczyła z kulbaki, dotknęła główki dziecka, zamknęła oczy.
- Jutro będzie zdrowa. Nie owijaj jej tak ciepło.
- Dzięki, wielmożna... Stokrotne...

Ciekawostki Edytuj

  • Pochodzenie imienia Visen (żeńskie): nordyckie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki