Fandom

Wiedźmińska Wiki

Vivienne de Tabris

3739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Vivienne de Tabris - złotowłosa szlachcianka z Toussaint, bliska dwórka księżnej Anny Henrietty oraz obiekt westchnień młodego błędnego rycerza Guillaume'a de Launfal.

Jej rodzice często spędzali czas na polanie znajdującej się niedaleko pałacowych ogrodów. Pewnego razu ich szczęście zirytowało prawdopodobnie lokalną nimfę, która uważała się za panią okolicznego lasku. Zdenerwowana obecnością w jej gaju pary zażądała od matki Vivienne jej jeszcze nienarodzonego dziecka, tym samym nakładając na Vivienne klątwę. Po narodzeniu dziewczynki nie można było jednakże wykryć żadnych śladów magii czy też nadprzyrodzonych zdolności. Rodzina miała nadzieję, że los dziecka jest bezpieczny. Gdy Vivienne ukończyła jednak piętnasty rok życia klątwa uaktywniła się, a dziewczyna o każdej pełni przemieniała się w potworzycę przypominającą ludzkich rozmiarów wilgę. Z czasem przekleństwo przybierało na sile i Vivenne została zmuszona do używania magicznych maści powstrzymujących tymczasowo jej przemianę.

Wiedźmin 3: Krew i wino Edytuj

W 1275 roku, gdy do Toussaint ponownie zawitał Geralt z Rivii, Vivienne pełniła rolę patronki tegorocznego turnieju rycerskiego. Zadurzony w szlachciance młody rycerz Guillaume zauważył, że Vivienne zachowuje się ostatnimi czasy dość osobliwie i podejrzewał, że dziewczyna znajduje sie pod wpływem klątwy lub uroku. De Launfal poprosił wiedźmina o wzięcie udziału w turnieju, by ten mógł dokładnie przyjrzeć się sprawie Vivienne. Gdy Geralt odkrył prawdę na temat ptasiej postaci złotowłosej kobiety, ku jej zdziwieniu zobowiązał się do zdjęcia z niej klątwy.

Wiedźmin ma możliwość rozwiązać problem na dwa sposoby:

  1. Złamać obietnicę daną Vivienne i zdradzić młodemu rycerzowi sekret klątwy ukochanej. Guillaume oferuje siebie jako ochotnika do pomocy w zdjęciu uroku. Nie interesują go ostrzeżenia Geralta o niemożliwych do przewidzenia komplikacjach jeśli czar zostanie przeniesiony na niego. Dziewczyna nie jest zadowolona, lecz ostatecznie się zgadza. W trakcie rytuału klątwa zostaje przeniesiona na rycerza. Vivienne jest od tej pory wolna, a młodzieńcowi nic nie dolega. Ostatecznie także Vivienne zaczyna darzyć Guillaume'a uczuciem. Po zdjęciu klątwy uśmiecha się do niego i przyznaje, że jest zabawny, a Geralt stwierdza, że według legend rytuał przeniesienia klątwy działa wyłącznie w przypadku osób, które łączy silne wzajemne uczucie.
  2. Nie zdradzać rycerzowi sekretu Vivienne. Guillaume obrazi się wtedy na Geralta i nie będzie chciał z nim więcej rozmawiać. Wiedźmin samodzielnie zdejmuje klątwę z dziewczyny, ale informuje ją o możliwości wystąpienia efektu ubocznego - prawdopodobnie Vivienne zostało tylko siedem lat życia, czyli tyle, ile żyje przeciętnie wilga. Dwórka nie przejmuje się tym i jest bardzo szczęśliwa, że wreszcie jest wolna. Postanawia wyjechać z Toussaint, aby cieszyć się życiem. Geralt mówi jej, że powinna dziękować Guillaume'owi, bo to on poprosił wiedźmina o zajęcie się sprawą. Vivienne nie chce dziękować mu osobiście. Prosi Białego Wilka, aby zrobił to za nią. Guillaume, mimo słów Geralta, że dziewczyna i tak go nie kochała, wciąż jest wściekły na wiedźmina. Można go później spotkać w porcie nad jeziorem, gdzie zatacza się pijany i mówi, że jego życie bez Vivienne nie ma sensu i nie chce więcej rozmawiać z Geraltem.

Więcej w Fandom

Losowa wiki