FANDOM

Vridank Elf – syn Radowida III Śmiałego, król Redanii. Z pierwszą żoną, kovirską szlachcianką, półelfką Beatrix, miał córkę Falkę. Po rozwiązaniu małżeństwa z Beatrix, ożenił się z piękną Cerro, która urodziła mu dwóch synów – Heltmulta i Denharda. Jego żona przygarnęła Riannon, półelfkę będącą córką Lary Dorren i czarodzieja Cregennana.

Dzięki temu, że wraz z żoną przygarnął Riannon, wprowadził do rodów królewskich Gen Lary. Vridank wydał córkę za Goidemara, króla Temerii, co spowodowało przejście Genu na królewicza Amaveta i jego nieślubne dzieci i dalszych potomków: królowej Cintry Calanthe, królewny Pavetty i Ciri.

Został zamordowany wraz z Cerro i synami podczas rebelii Falki, która próbowała przejąć tron. Falka była przekonana, że tron należy się jej, a nie synom z drugiego małżeństwa ojca. W czasie rebelii porwała ciężarną Riannon, która urodziła bliźniaczki. Falka tymczasem urodziła nieżyjącemu Vridankowi wnuczkę - Adelę, którą podrzuciła Riannon.

Po stłumieniu powstania władzę przejął jego stryj - Vizimir I Stary.

Dane z książek Sapkowskiego

- (...) jak myślisz, jakie zadanie można mieć dla wiedźmina? (...) Utkanie gobelinu przedstawiającego wszystkie pozycje, jakie król Vridank i piękna Cerro wypróbowali podczas nocy poślubnej?
Ostatnie życzenie

- (...) Falka była córką Vridanka, króla Redanii. Z małżeństwa, które rozwiązał, gdy w oko wpadła mu piękna Cerro.
(...)
Zachował się dokument, rozwlekle i zawile podający przyczyny rozwodu, ale zachował się również więcej mówiący portrecik pierwszej żony Vridanka, szlachcianki kovirskiej, niewątpliwie półelfki, ale o zdecydowanej przewadze cech ludzkich.

Chrzest ognia

– Bardzo to ładnie powiedziane, wiedźminie – przyznał. – Ale, jak rzekła młodziutka Cerro do króla Vridanka na ich pierwszej schadzce: "Niebrzydka rzecz, ale czy ma jakieś zastosowanie praktyczne?"
Pani Jeziora

Ciekawostki

  • Przydomek "Elf" zyskał z powodu urody oraz fascynacją wszystkim, co elfie - z wyjątkiem samych elfów.
  • W Wiedźminie 2, we Flotsam, można usłyszeć rozmowę kupca i strażnika. Ciekawski najemnik zagląda do skrzyń i beczek z zapytaniem, co tam jest. Natomiast kupiec odpowiada mu z irytacją: "Skarby króla Vridanka". Strażnik zagląda do kolejnej i ponawia pytanie. Następna odpowiedź brzmi "Bursztynowa Komnata", co jest nawiązaniem do słynnego skarbu, który zaginął w czasie II Wojny Światowej.

Władcy Redanii Herb Redania0

Herb Redania

SambukAbrad Stary DąbRadowid I WielkiDambor CzarnyVestibor PysznyRadowid II ŻeglarzRadowid III ŚmiałyVridank ElfVizimir I StaryRadowid IV ŁysyHeribert KłótnikVizimir II SprawiedliwyRadowid V Srogi
Królowe
Maria Pulcheria z TemeriiCaitlyn z KaedwenCirra z CintryViviana z LyriiCerroFiametta z CidarisDiana de Saint-VilliersHedwig z MalleoreAdda Biała
Inni członkowie dynastii redańskiej
Falka KrwawaRiannonDalimiraMillegarda z Redanii