FANDOM

Vridank Elf – syn Radowida III Śmiałego i Viviany z Lyrii, król Redanii, mąż kovirskiej półelfki Beatrix, ojciec Falki zwanej później Krwawą, później mąż Cerro, która urodziła mu dwóch synów – Heltmulta i Denharda, następnie przybrany ojciec półelfki Riannon, będącej córką Lary Dorren i Cregennana[3].

Biografia Edytuj

Vridank urodził się jako syn Radowida III Śmiałego i Viviany z Lyrii[3].

Pierwsze małżeństwo Edytuj

Ożenił się z kovirską szlachcianką Beatrix. Kobieta była półelfką. Owocem ich związku była kwarteronka Falka, która przeszła do historii jako Krwawa[3].

Małżeństwo zostało później rozwiązane, ponieważ Vridank spotkał piękną Cerro. Pozostał również dokument, w którym zawile podano przyczyny rozwodu. Falka miała wówczas rok[4].

Drugie małżeństwo Edytuj

Vridank ożenił się ponownie z Cerro, która, podobnie jak pierwsza żona, również była półelfką[3].

Cerro została koronowana na królową Redanii. W czasie ucieczki ciężarnej Lary Dorren w stronę Tretogoru, kobieta natknęła się na umierającą elfkę. Tak naprawdę nie wiadomo, co dokładnie się wówczas wydarzyło. Wiadomo jednak, że redańska królowa uratowała córkę Dorren – Riannon. Vridank podobno bał się „metyski”, ale Cerro sama była półelfką, nie miała jeszcze dzieci i czuła się bezpośrednio odpowiedzialna za śmierć jej matki[3].

Cerro urodziła potem dwoje dzieci – Heltmulta i Denharda. Sukcesja tronu była zapewniona, więc pozostawiono Riannon wolną rękę. Wybrała Goidemara[3].

Spowodowało to przejście Genu Lary na królewicza Amaveta i jego nieślubne dzieci i dalszych potomków: królowej Cintry Calanthe, królewny Pavetty i Ciri.

Śmierć Edytuj

Po około 26 latach od narodzin Falki, ta wznieciła powstanie. Prawdopodobnie osobiście zamordowała swojego ojca, Cerro i ich dwóch synów. W czasie rebelii porwała ciężarną Riannon, która urodziła bliźniaki. W tym samym czasie Falka urodziła Vridankowi wnuczkę Adelę, którą podrzuciła Riannon[3][4].

Po stłumieniu powstania władzę przejął jego stryj – Vizimir I Stary[3].

Ciekawostki Edytuj

  • Przydomek „Elf” zyskał z powodu urody oraz fascynacją wszystkim, co elfie – z wyjątkiem samych elfów[3]
  • We Flotsam jeden z najemników zagląda do skrzyń i beczek z zapytaniem, co tam jest. Kupiec odpowiada mu z irytacją: „Skarby króla Vridanka”[5]
  • Nawet po ponad stu latach od śmierci Vridanka i jego drugiej żony Cerro byli tematem żartów i przysłów[6]

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Wiedźmin 3: Dziki GonKroniki Historii Redanii
  2. Tak naprawdę Vridank miał w sobie elfią krew, po swojej półelfiej antenatce Marii Pulcherii.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 3,6 3,7 3,8 Genealogie
  4. 4,0 4,1 Chrzest ognia
  5. Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
  6. Kwestia ceny