FANDOM

Vrihedd – brygada kawalerii złożona z elfów, wchodziła w skład IV Armii Konnej. Znakiem brygady były srebrne błyskawice naszywane na rękawie. Po zakończeniu wojny, na mocy ugody w Cintrze, Nilfgaardczycy wydali trzydziestu dwóch oficerów formacji w ręce Nordlingów. Według sagi mieli oni zostać objęci amnestią. Według gry komputerowej stracono ich w Wąwozie Hydry, a ciała zrzucono w przepaść.

Dowódcą brygady był Isengrim Faoiltiarna, a składała się ze Scoia'tael, którzy w wyniku postępów nilfgaardzkiej ofensywy znaleźli się za frontem i przyłączyli do wojsk cesarskich. Liczebność jednostki jest nieznana, ale biorąc pod uwagę, że prawdopodobnie każdy były dowódca komanda został oficerem, a komando Scoia'tael liczyło przeciętnie nie więcej niż 30 osób, można oszacować że cała brygada liczyła ich około dziewięciu setek.

Brygada brała udział w bitwach pod Mayeną i Brenną. W bitwie pod Brenną miała za zadanie złamać linię armii Nordlingów między wojskami Temerii i Redanii. Części jej żołnierzy udało się przebić na tyły armii państw Północy. Dotarli między innymi do lazaretu Milo Vanderbecka. Szybko jednak zostali odparci.

Ciekawostki Edytuj

  • W języku niderlandzkim słowo „Vrijheid” znaczy „Wolność”,
  • Jednymi z oficerów Vrihedd byli Iorweth, Angus Bri Cri i Riordain,
  • Podczas II wojny burskiej 1899-1902 działał oddział Vryheid Kommando, wywodzący się z miasta Vryheid (obecnie na terenie RPA), który walczył o wolność z Anglikami. Paradoksalnie jednak Burowie odpowiedzialni są za późniejszą rasistowską politykę apartheidu.

Znani członkowie Vrihedd Edytuj

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki