FANDOM

Amulet wilka

Wiedźmiński medalion z Cechu Wilka

Wiedźmiński medalion – srebrny znak cechowy wiedźminów. W zależności od szkoły wiedźmińskiej przedstawia wilka, kota, gryfa, żmiję, niedźwiedzia lub mantikorę.

Właściwości

Medalion jest znakiem charakterystycznym cechu wiedźmińskiego. Posiada on magiczne właściwości, m.in. wykrywa obecność potworów, pozwala wykryć magiczne obiekty, użycie magii, czy też obecność osoby posługującej się magią.

W tomie opowiadań Miecz przeznaczenia Geralt kazał dotknąć medalinu Ciri, kiedy ta, nie wiedzieć czemu, sprzeciwiła się wybranemu przez wiedźmina kierunkowi. Okazało się wtedy, że posiada ona umiejętności magiczne.

Przy wykrywaniu energii zaczyna drgać bądź wibrować, siła drgania zależy od mocy obecnej w jego pobliżu, ewentualnie siły potwora.

Dane z książek Sapkowskiego

Velerad sapnął gniewnie.
- Znak wiedźmiński masz?
Nieznajomy znów sięgnął w rozcięcie kaftana, wygrzebał okrągły medalion na srebrnym łańcuszku. Na medalionie wyobrażony był łeb wilka z wyszczerzonymi kłami.

Wiedźmin (opowiadanie), w zbiorze Ostatnie życzenie

- Nieładny wyraz twarzy ma to zwierzę. Co to takiego?
- Znak cechowy.

Ziarno prawdy, w zbiorze Ostatnie życzenie

Klacz parsknęła. Geralt rozsznurował nieco kaftan pod szyją, wydobył na zewnątrz medalion z wyszczerzoną wilczą paszczą. Medalion, zawieszony na srebrnym łańcuszku, podrygiwał w rytm chodu konia, jak rtęć rozbłyskując w promieniach słońca.

- Ciri - rozchełstał koszulę, wyciągnął medalion - Dotknij tego.
- Och - otworzyła usta - Ale straszny wilk. Ale ma kły...
- Dotknij.
- Ojej!!!
Wiedźmin uśmiechnął się. też poczuł gwałtowne drgnięcie medalionu, ostrą falę biegnącą po srebrnym łańcuszku,
- Poruszył się! - westchnęła Ciri - Poruszył!

Miecz przeznaczenia (opowiadanie), w zbiorze Miecz przeznaczenia

Lambert parsknął, odwrócił głowę. Eskel i Vesemir spojrzeli na Geralta, ale Geralt milczał. Patrzył w bok, bezustannie bawiąc się swym srebrnym wiedźmińskim medalionem, przedstawiającym głowę wilka z wyszczerzonymi kłami. Triss wiedziała, że medalion reagował na magię. W taką noc jak Midinváerne, kiedy od magii aż wibrowało powietrze, medaliony wiedźminów musiały drgać bezustannie, musiały drażnić i niepokoić.
Krew elfów

Gdy się pochylił, medalion z głową wilka zakołysał się tuż nad jej twarzą. - To, co zrobiłaś, to nie był najlepszy pomysł, Triss.
- Wszystko jest w porządku - zadrżała w jego objęciach. Nieprawda, pomyślała. Nic nie jest w porządku. Odwróciła twarz tak, by medalion jej nie dotykał. Teorii o właściwościach wiedźmińskich amuletów było wiele, ale żadna nie zalecała czarodziejom dotykania ich podczas dni i nocy Przesileń.

Krew elfów

Ciekawostki

  • Parę wiedźmińskich medalionów posiadał Bonhart, który twierdził, iż są one trofeum zagarniętym po zabiciu ich właścicieli, ich ilość i różnorodność miała ukazywać jego kunszt szermierczy, przewyższający umiejętności wiedźminów.
  • W pierwszej i drugiej części gry, Geralt posiada prawdopodobnie medalion podarowany mu jeszcze przez Ciri na zamku Stygga.
  • Medalion umożliwia wiedźminom rzucanie znaków.
  • W książkach wymieniane są tylko trzy szkoły Wiedźmińskie: Wilka, Gryfa i Kota.
  • W drugiej części gry pojawia się kolejna szkoła Wiedźmińska - Żmii, zaś w trzeciej - Niedźwiedzia, w dodatku Krew i Wino - Mantikory.
  • W edycji kolekcjonerskiej gry komputerowej Wiedźmin został dołączony medalion w postaci breloka.
  • W edycjach kolekcjonerskich 2 i 3 części gry komputerowej Wiedźmin umieszczone zostały medaliony z cechu wilka. W 2 części miał on postać breloka, a w 3 medalionu ze stopu różnych metali i magnezu.
  • W grze Wiedźmin ikony stylów walki mają postać wiedźmińskich medalionów:
    • Styl Silny - Wilk
    • Styl Szybki - Kot
    • Styl Grupowy - Gryf

Galeria