Fandom

Wiedźmińska Wiki

Wiedźmin 3: Krew i Wino

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze62 Share

Wiedzmin-3-krew-i-wino-okladka.jpg
Wiedźmin 3: Krew i Wino - drugie duże fabularne rozszerzenie do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Jego akcja rozgrywa się w Toussaint.

Dodatek przynosi ze sobą nową linię fabularną oferującą ponad 20 godzin rozgrywki, a gracze po raz kolejny wcielają się w rolę Geralta z Rivii. Premiera odbyła się 31 maja 2016 roku.

Fabuła Edytuj

Fd55f52ae31635beffc3dc346fdfb552.jpg

Fabuła dodatku Krew i Wino przenosi nas wraz z postacią Geralta do całkiem nowej krainy o nazwie Toussaint będącej jednym z niewielu państw wiedźmińskiego uniwersum, które nie zostało jak dotąd dotknięte wojenną pożogą. Jak się szybko okazuje, panująca w Toussaint atmosfera sielanki i pokoju to jednak tylko i wyłącznie pozory, a znajdująca się nieco na uboczu kraina, w rzeczywistości skrywa mroczny i krwawy sekret.  

Tak oto Białemu Wilkowi przyjdzie po raz kolejny stawić czoła złu, które jest w stanie zwalczyć nie kto inny, jak tylko on - wiedźmin. 

W serwisie Steam można przejrzeć osiągnięcia możliwie do wykonania w tej części gry. Geralt może brać udział w turniejach rycerskich, a także rozwijać Corvo Bianco – jedną ze słynnych winnic Toussaint. Oprócz tego otrzymał arcymistrzowski rynsztunek, zaś Pani Jeziora ponownie podarowała mu miecz Aerondight. Do nowych przeciwników doszli ci znani z pierwszej części gry m.in.: barghest, bruxa, fleder i garkain (na jad tego ostatniego pojawiłą się odtrutka w postaci kolejnego eliksiru) oraz oszluzg, szarlej, gigant i borowik

Mechanika Edytuj

510647198.jpg

Zamek Beauclair

W porównaniu do wydanej rok wcześniej na platformie PC Windows gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, drugi dodatek fabularny nie przynosi większych zmian w mechanice rozgrywki, jeśli nie liczyć szeregu nowości i poprawek, wprowadzonych wraz z kolejnymi aktualizacjami gry macierzystej. Podobnie jak w przypadku pierwszego płatnego DLC - Serca z Kamienia - otrzymujemy jednak całkiem nową i wielowątkową historię fabularną, która swoim rozmiarem dorównuje wydanej w 2007 roku pierwszej części serii.

Wraz z nią, w grze pojawia się oczywiście cała masa zadań pobocznych, nowe skarby i obozy bandytów do splądrowania, nieznane dotąd elementy ekwipunku i karty do gwinta oraz całkiem nowi bohaterowie niezależni. Inaczej niż w wypadku pierwszego DLC, akcja toczy się głównie na całkiem nowych i niedostępnych wcześniej terenach krainy Toussaint, które po zainstalowaniu dodatku pojawiają się na dotychczasowej mapie wiedźmińskiego uniwersum.

Zwiastuny Edytuj

Wiedźmin 3 Dziki Gon - Krew i Wino - "Ostatnie zadanie" - zobacz więcej w cdp.pl01:27

Wiedźmin 3 Dziki Gon - Krew i Wino - "Ostatnie zadanie" - zobacz więcej w cdp.pl

Wiedźmin 3 Dziki Gon - Krew i Wino - Nowa kraina - zobacz więcej w cdp.pl-102:25

Wiedźmin 3 Dziki Gon - Krew i Wino - Nowa kraina - zobacz więcej w cdp.pl-1

Wiedźmin 3 Dziki Gon Krew i Wino - trailer zapowiadający premierę nowego dodatku-000:44

Wiedźmin 3 Dziki Gon Krew i Wino - trailer zapowiadający premierę nowego dodatku-0

Ciekawostki Edytuj

  • Dodatek Wiedźmin 3: Krew i Wino otrzymał w 2015 roku dofinansowanie od Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego. Dotacja wyniosła 150 tysięcy euro.
  • Wymagania sprzętowe: rekomendowane: Intel Core i7-3770 3.4 GHz/AMD FX-8350 4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 770/4 GB Radeon R9 290 lub lepsza, 40 GB HDD, Windows 7/8/8.1 64-bit; minimalne: Intel Core i5-2500K 3.3 GHz/AMD Phenom II X4 940 3.7 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660/Radeon HD 7870 lub lepsza, 40 GB HDD, Windows 7/8/8.1 64-bit.
  • Wraz z Krwią i Winem do gry zawitała nowa talia inspirowana wyspami Skellige. Wśród nich znalazło się kilka nowych kart: Grzyby, Berserkerzy - kiedy zagramy tę kartę wszyscy przemienią się w niedźwiedzie - Drakkar - jednostka oblężnicza, Lugos Szalony - specjalna jednostka i Złoty Kogucik.
  • Podano również, że edycja kolekcjonerska zawiera fizyczne wersje talii Nilfgaardu oraz Królestw Północy.
  • Na potrzeby Krwi i wina nagrano 14 tysięcy linii dialogowych, czyli ponad dwa razy więcej niż dla Serc z kamienia.
  • Obszar gry wypełniony jest różnymi aktywnościami – pojawiło się 90 nowych zadań oraz 40 lokacji, w których znajdują się skarby, kryjówki złoczyńców czy leża potworów. Co ciekawe, odwiedzanie takich miejsc wpływa także na pobliskie tereny: jeśli na przykład wybijemy bandytów w głównym obozie, zmniejszy się ich liczba w całej okolicy.
  • Otrzymaliśmy do dyspozycji 12 nieznanych dotąd mutacji.
  • Spore zmiany przeszedł interfejs użytkownika, co niezwykle usprawnia zarządzanie ekwipunkiem itd.
  • Gracze otrzymali 100 nowych elementów zbroi oraz 30 broni, które pozwalają na skuteczniejszą walkę z 20 rodzajami dotąd nieznanych potworów. W związku z ogromnymi rozmiarami dodatku do 100 zwiększył się też maksymalny poziom możliwy do uzyskania w New Game Plus.

Zrzuty z ekranu Edytuj

Wiedźmin-3-krew-i-wino-1-650x366.png
Wiedźmin-3-krew-i-wino-2-650x366.png
Wiedźmin-3-krew-i-wino-6-650x366.png
Wiedźmin-3-krew-i-wino-3-650x366.png
Gwentskellige-4 1b3h.jpg
Gwentskellige-3 q8yq.jpg
Bcf1e63aee5b0a2db4fe0a806b8caf26.png
8534d0be44ed0ac0a46ec3fedc3a15cd.png
13076666 543549635824491 2400223906522593337 n.jpg

Więcej w Fandom

Losowa wiki