Fandom

Wiedźmińska Wiki

Wiedźminlandia

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij

Mapa HD POLSKA.jpg

Mapa autorstwa CD Projekt RED

Mapa orteliusa.jpg

Mapa Orteliusa

Wiedźminlandia, Świat Wiedźmina, Kontynent – świat przedstawiony w Sadze o Wiedźminie. Sam Andrzej Sapkowski nigdy nie sprecyzował nazwy dla wymyślonego przez siebie świata, z tego powodu są w tej materii spore rozbieżności. Nazwa Wiedźminlandia jest najbardziej popularna wśród entuzjastów twórczości Sapkowskiego, najprawdopodobniej ze względu na swoją prostotę.

GeografiaEdytuj

To bardzo zróżnicowany świat. Na północy od Gór Smoczych istnieje pokrywa lodowcowa, gdzie nie istnieje żadne życie. W Górach Smoczych, jak sama nazwa wskazuje, żyją smoki. Wschodnią granicę stanowią Góry Sine i Ogniste wraz z masywem Tir Tochair, jednak na wschód od nich istnieją takie miejsca, jak Hakland, Zerrikania oraz pozbawiona praktycznie życia Pustynia Korath.

Południową granicą stanowi prowincja, zwana Nilfgaardem, ale za morzem znajdują się na dalszym południu inne miejsca, skąd sprowadza się wszelakie przyprawy egzotyczne. Zachodnią granicą świata jest Wielkie Morze, na którym leżą Wyspy Skellige, zamieszkałe przez piracki lud oraz wysepka Inis Porhoet. Nikt nie wie, co leży za jego wodami

Kontynent jest podzielony na dwie części pasmem Gór Amell na Północ i Południe. Północ jest zamieszkała przez Nordlingów i bardzo różnorodna narodowościowo i rasowo. Panują tam często napięcia między ludźmi, a nieludźmi, czego przykładem są podatki od bycia nieludziem, getta i rezerwaty, czy nawet wojna Wiewiórek z Zakonem i oddziałami specjalnymi. Południe jest bardziej tolerancyjne, panuje tam zakaz prześladowań religinych, czy etnicznych. Cały region podbity został przez Nilfgaard, państwo pod władzą cesarza Emhyra var Emreisa.

HistoriaEdytuj

Osobny artykuł: Historia

Pierwsi mieszkańcyEdytuj

Nie wiadomo która rasa była pierwsza, przypuszcza się że mogły to być bobołaki lub vrany. Wedle zapisów najstarszymi znanymi mieszkańcami były gnomy, które istniały na długo przed innymi rasami. Żyły nie tylko w głębi gór, ale i na powierzchni, co dzisiaj wydaje się niemalże niemożliwe.

PaństwaEdytuj

Państwa ludziEdytuj

PółnocEdytuj

PołudnieEdytuj

InneEdytuj

Państwa nieludziEdytuj

ElfówEdytuj

KrasnoludówEdytuj

DriadEdytuj

Nieznane państwa Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa Kontynent została stworzona na potrzeby papierowej gry RPG Wiedźmin: Gra Wyobraźni.
  • W polskim MUDzie Arkadia, kraina ta występuje pod nazwą Ishtar.
  • Świat Wiedźmina zawiera wiele aluzji i podobieństw zarówno do świata średniowiecznego, jak i współczesnego. Jest jedną z niewielu krain, gdzie magia niejako stanowi integralną część kultury oraz nauki.

Więcej w Fandom

Losowa wiki