FANDOM

Wielka ucieczka – pierwsze główne zadanie z aktu II, rozpoczynające się w loszku Wyzimy Klasztornej.

Po wydaniu przez Mikula Geralta z Rivii władzom miejskim, bohater znalazł się w loszku prowadzonym przez Vincenta Meisa. Aby akcję popchnąc do przodu, należy stoczyc pojedynek z elfim skazańcem w grze w kościanego pokera. Wygranie, przegranie (w tym spasowanie) sprawia, że do więzienia wchodzi Vincent Meis, ogłaszając: "No, szubrawcy, król jest dla was łaskawy. W kanałach zalągł się kuroliszek. Kto zarąbie bestię, wyjdzie na wolnośc". Na zgłoszenie się wiedźmina kapitan straży zaaprobuje jego zapał, jednak zwróci uwagę na obecnośc drugiego kandydata do zgładzenia bestii - osiłka, który w cut-scence otwierającej akt II prowokował Geralta do bijatyki. Wówczas trzeba będzie rozstrzygnąc przypadnięcie szansy na zabicie kuroliszka pojedynkiem na pięści: przegrana wiedźmina sprawi, że osiłek zejdzie do kanałów i zginie, a z jego ciała będzie można zabrac zardzewiały miecz, jednak zaraz po wyjściu osiłka można się zgłosic do kapitana Vincenta, który ogłosi, że ochotnik zbyt długo nie wraca, więc konsekwencje nie będą różnic się zbyt wiele od wygranej. Po walce na pięści Geralt po podejściu do klawisza Siemka otrzymuje od niego pierwszy w grze srebrny miecz na potwory oraz parę eliskirów i automatycznie schodzi do kanałów.

Po otwarciu się lokacji Kanały uruchamia się cut-scenka z udziałem bohatera: na widok wpadającego do podziemi Geralta utopiec przerywa pożeranie czyichś zwłok i wpatruje się w niego złowrogo, ten zaś jak gdyby nigdy nic przechodzi obok niego i przeszywa go srebrnym mieczem. W trakcie przemierzania kanałów Geralt spotka po raz pierwszy rycerza Zygfryda z Denesle - również wysłanego w celu zabicia kuroliszka. Odpowiednio pokierowana rozmowa dostarczy Geraltowi wpisu w bestiariuszu o kuroliszkach (opcja dialogowa "A co ty właściwie wiesz o kuroliszkach"). Gracz będzie musiał podjąc brzemienną w nieznaczne skutki decyzję: czy współpracowac z Zygfrydem, czy działac samemu. Leże kuroliszka zaznaczone jest na mapie czerwoną kropką. Tam należy się udac, żeby stoczyc walkę z gadziną. Nie jest on zbytnio wymagającym przeciwnikiem, chociaż potrafi od czasu do czasu powalic bohatera na ziemię i zadawac ok. czterdziestopunktowe obrażenia. Po zabiciu kuroliszka i wyjściu z kanałów należy zgłosic się do Vincenta Meisa (automatycznie nastąpi to najpóźniej, gdy Geralt pójdzie przesłuchac go na polecenie Raymonda Maarloeve'a w zadaniu "Tajemnice Wyzimy").

Dzięki zadaniu "Wielka ucieczka" Geralt staje się w posiadaniu: srebrnego miecza na potwory, dwóch butelek eliksiru Jaskółka i jeszcze dwóch butelek eliksiru Kot otrzymywanych od Siemka oraz może wydostac się z więzienia do inncyh lokacji. Przy okazji wykonywania zadania rozpoczyna się i rozwija kilka questów różnego rodzaju: "Pamięc ostrza" (automatycznie zaczyna się po otrzymaniu srebrnego miecza przez Siemka), "Bestia z kanałów" (początek zadania po wzięciu głowy wielkiego kuroliszka) i "Obeliski" (zadanie zaczyna się później, lecz sefira zdobyta z ciała kuroliszka jest potrzebna do jego wykonania).

Uwagi Edytuj

  • Zabicie kuroliszka z Zygfrydem daje bohaterowi 800 punktów doświadczenia - o 200 mniej w przypadku pokonania ornitoreptyla samemu (1000 PD)

Galeria Edytuj