Fandom

Wiedźmińska Wiki

Wielki Kanał

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Wielki Kanał – główny kanał w Lan Exeter, który prowadził z portu prosto do Ensenady, zimowej rezydencji monarchy Koviru. Stanowił on swoistą oś miasta. Interesanci, podróżujący na spotkanie z królem, przepływali Wielkim Kanałem i przy okazji byli onieśmielani bogactwem i przepychem metropolii. Na jego brzegach usytuowane były najważniejsze budynki Lan Exeter, takie jak gmach Admiralicji i siedziba Gildii Kupieckiej. Nie brakowało też magnackich pałaców i kamienic kupców.

Miasto Lan Exeter nie miało ulic, lecz kanały. W tym będący główną arterią i osią metropolii Wielki Kanał, wiodący od portu wprost do monarszej rezydencji. (...) Płynąc Wielkim Kanałem, królowie i ich świta rozglądali się i zachowywali milczenie. (...) Płynęli Wielkim Kanałem, mijając imponujący gmach Admiralicji i siedzibę Gildii Kupieckiej. Płynęli wzdłuż promenad, wypełnionych kolorowym i dostatnio odzianym tłumem. Płynęli w szpalerze wspaniałych magnackich pałacyków i kupieckich kamieniczek, odbijających się w wodzie Kanału tęczą przepysznie zdobionych, acz niebywale wąskich ścian frontowych. (...) Na dotykających Kanału schodach pałacu Ensenada, monarszej rezydencji zimowej, jedynego budynku o szerokim froncie, oczekiwał już komitet powitalny i królewska para: Gedovius, władca Koviru i jego małżonka. Gemma.
Wieża Jaskółki

Więcej w Fandom

Losowa wiki