FANDOM

Windhalm z Attre - (1238-1267) jeden z kandydatów na męża Pavetty podczas uczty w Cintrze. W czasie wojen z Nilfgaardem diuk, przywódca rebeliantów w prowincji. Bunt został ostatecznie stłumiony, niewielu zdołało zbiec do Verden, a sam Windhalm został pojmany. Zginął w straszliwych męczarniach, na zlecenie Emhyra var Emreisa.

Dane z książek Sakowskiego

Za nimi siedzieli goście z księstwa Attre - ponury i milczący rycerz Rainfarn i pozostający pod jego opieką pucołowaty dwunastolatek, książę Windhalm, jeden z pretendentów do ręki królewny.
Ostatnie życzenie

Windhalm z Attre także pożerał królewnę wzrokiem, mieniąc się różnymi odcieniami czerwieni, jak gdyby już tylko kilka ziarenek piasku w klepsydrze dzieliło go od pokładzin.
Ostatnie życzenie

Rebelia w Prowincji została stłumiona. Rozbiliśmy buntowników. Tylko niewielu zdołało zbiec do Verden. Pojmaliśmy przywódcę, diuka Windhalma z Attre.
Krew elfów

Każ go ściąć. Nie... Nie ściąć. Stracić w inny sposób. Spektakularnie, długo i okrutnie. I publicznie, ma się rozumieć. Konieczny jest przykład grozy. Coś takiego, co odstraszy innych. Tylko proszę, Coehoorn, oszczędź mi szczegółów.
Krew elfów

Ciekawostki i inne informacje

  • Dwunastoletni Windhalm, wtedy jeszcze jako książę Attre, był jednym z pretendentów do ręki Pavetty, królewny Cintry.