Fandom

Wiedźmińska Wiki

Wiosenny

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

People Adam preEE.png

Wiosenny - drugoplanowa postać z przygody I klątwa, i miłość, i zdrada, homoseksualista i wyrzutek.

Historia Edytuj

Był synem kowala i jego żony oraz bratem najlepszego maedickiego pięściarza Borubara. W jego życiu początkowo niewiele zdawało się wykraczać poza normę. Kiedy był dzieckiem, pewnego razu wdrapał się na drzewo, aby podsłuchiwać miłosne zaloty swoich rówieśników - Adama Luisa Murietty i Idy. Zdekonspirował się, spadając ze śmiechu z drzewa po tym, jak usłyszał, że Ida mówi do ukochanego "Koziu". Wiosenny wyrósł na wrażliwego, dojrzałego, niezależnego, niewierzącego w gusła i wyrozumiałego chłopaka, lecz w tym okresie jego życia wydarzyło się nieszczęście: popadł w konflikt ze maedicką społecznością z powodu swoich odmiennych preferencji seksualnych. Pokochał z wzajemnością Mężyka, nadbrzeżnego rybaka, przez co rodzina nie mogła dłużej znieść jego obecności w wiosce. Borubar chronił swego brata przed prześladowaniami, lecz to nie zapobiegło wygnaniu Wiosennego, który osiadł na brzegu, samotnie i bezczynnie spędzając dni w towarzystwie Mężyka, który posiadał w tej okolicy odosobnioną chatę. Ja… zostałem wyrzucony przez rodzinę. Po prostu wywalony za drzwi. Jak stary kundel, albo kot niezdatny już do łapania myszy. Znasz to uczucie? Zmieńmy temat. Ten… po prostu jest przykry, tak samo dla Ciebie, jak i dla mnie. Wiosenny tęsknił jednak za rodziną, podobnie jak jego bliscy również nie mogli o nim zapomnieć...

Rola w grze Edytuj

Geralt spotyka Wiosennego na brzegu koło ogniska opodal chaty Mężyka. Początkowo wiedźmin będzie zdziwiony, że jakiś maeditczyk trzyma sie na uboczu, podczas gdy jego rodacy mają pełne ręce roboty w wiosce, lecz Wiosenny wyjaśni mu powód swego wygnania. Wśród wielu tematów, o których można porozmawiać z Wiosennym, jest opowieść o tym, jak widział w wiosce czarodziejkę Yennefer, która podrapała ostro miejscowego gładysza, który usiłował ją uwieść. Geralt kategorycznie zwrócił mu uwagę, by nie używał słów "wiedźma" i "szpony", na co Wiosenny ze stoickim spokojem przystał, dostrzegając zakochanie Geralta w czarodziejce. Jest zleceniodawcą zadania "Preferencje", w którym prosi Geralta o wypytanie o swą osobę ojca, matki i brata w Maedicie. Chce się przy okazji dowiedzieć, jak im się wiedzie.

(W kwadratowych nawiasach oznaczono wypowiedzi wiedźmina w trakcie dialogów)

  • Kowal: Zajęty jestem nynie, wybacz. Roboty mam w cholerę. [To może któryś z Twych synów mnie obsłuży?] Siedzi w karczmie… [A drugi? Masz przecież dwóch.] ... Mój syn… to znaczy… on już nie jest moim synem… wyparłem się go. Sprawa rodzinna. Ach, gdyby znalazł sobie jakąś pannę, wybaczyłbym mu wszystko… [Więc o ożenek poszło? A właściwie… o jego brak?] Zgadłeś… ale idź już. Zostaw starego ojca z jego gorejącym sercem!
  • Żona kowala: Racja, szukam mu jakiej przyzwoitej gąski… Ale Borubar przedkłada piwo i bitki nad kobitki. [Miałem na myśli Twojego młodszego syna.] A co Ci do tego? To nasza sprawa rodzinna! Prywatna, odmieńcze, znasz to słowo?! Ech, patrzcie go, jaki wygadany! No niechże ci już będzie. Podobno teraz jakaś panna rozgląda się za zamążpójściem! A teraz idź, mam obowiązki, coś o czym pewnie w życiu nie słyszałeś.
  • Borubar: Nie chcę o tym gadać. Grzecznie ostrzegam, bo inaczej skorzystam z innych argumentów. [Nie uważasz, że fakt, że zaczepiam Cię, żeby się ponabijać, jest nieco niedorzeczny?] Może. Więc? Mnie wtedy nie było… Czy jestem stróżem brata mego? Chcesz mu pomóc? Na zlecenie mego ojca? Z serca? [Skoro Ty nie chcesz nic zrobić…] Ja? Nic? Gdyby nie ja, to już dawno by mu wygarbowali skórę. Wiedzą, że nie uszłoby im to na sucho. [A ja mogę powiedzieć, że chronię ludzi przed bestiami, bo wiedzą, że w wiosce jest wiedźmin. Przemyśl to.]Może masz rację. Idź do mojej matki, z nią gadaj.

Kiedy Geralt zdobędzie informacje od całej trójki i powiadomi o ich zapatrywaniach Wiosennego, ten zacznie się zastanawiać, jak ułożyć sobie dalej życie. Wiedźmin musi mu doradzić, jaki los ma wybrać dla siebie Wiosenny:

Homoseksualizm Edytuj

Masz prawo wyboru. I nikt nie może Ci go odebrać. Czy za każdym razem będziesz im ulegał? Dzisiaj sprzedasz za spokój to, jutro sprzedasz ostatni skrawek wolności. Zobaczysz. Wiedźmin uświadamia Wiosennemu, że podporządkowywanie się woli ogółu i konformizm w zamian za spokój może mu w przyszłości odebrać wszystko - także wolność własnymi drogami, tak więc należy dbać o związek, który uważa za słuszny; Wiosenny uznaje, że wobec tego nic go już nie trzyma w Maedicie i podejmuje decyzję o opuszczeniu raz na zawsze tej wioski; pragnie wyruszyć z mężykiem w daleką podróż w poszukiwaniu nowego miejsca dla siebie i dla niego; zanim to jednak nastąpi, prosi Geralta o kupienie w wiosce 5 bochenków chleba na prowiant i szkatułki z pewnymi rzeczami z opuszczonego domuw Maedicie; kiedy Geralt przyniesie to wszystko Wiosennemu o północy, wóczas para gejów dziękuje wiedźminowi za okazaną pomoc i opuszcza wioskę; wracając do wioski, Geralt otrzyma od chłopca-posłańca list Wiosennego, w którym będzie zawarta następująca wiadomość: Drogi Przyjacielu!Dziękuje Ci stokrotnie za to co dla mnie uczyniłeś. Jestem szczęśliwy. Czego by chcieć więcej? Wiosenny

Heteroseksualizm Edytuj

Kochają Cię. Zacofani, zabobonni, zaściankowi, ograniczeni, przesądni. Ale kochają Cię. Jak mógłbyś ich zostawić? Geralt wyjaśnia Wiosennemu, że rodzina, mimo licznych przywar osobistych, wciąż otacza miłością wyrzuconego krewnego, toteż nie należy o niej zapominać, co więcej - warto poświęcić dla niej własne poglądy lub preferencje; wiedźmin musi następnie zeswatać przekonanego w ten sposób chłopaka z jakąś wolną i chętną do ślubu panną; Ida początkowo będzie myśleć, że to Geralt chce się ożenić, lecz gdy nieporozumienie zostanie wyjaśnione, Ida opowie o kandydatce, której zawód jest doskonale opłacalny, acz ryzykowny pod względem złapania choroby; wiedźmin znajdzie ją... w burdelu; burdelmama też będzie sądzić, że Geralt ma plany matrymonialne do własnej osoby: Ano, zgadza się, wiedźminie. A co? Zainteresowany? I dobrze. Bo już kogoś sobie wybrała. Szkoda tylko, że facet zwiał, zanim mu się, nazwijmy to tak, zaoferowała. Do innego faceta. No cóż, skoro tak twierdzisz… Nie będę pośredniczką, porozmawiaj o tym z Olką.

Ola - jedna z prostytutek - nie wierzy, że ma jakiekolwiek szanse na małżeństwo z Wiosennym, gdyż nie zyskałaby akceptacji jego rodziny, lecz Geralt każe się jej nie martwić, uświadamiając jej, że na chwilę obecną krewni zgodzą się na wszystko, a Wiosenny zamiast marnować się po świecie w poszukiwaniu akceptacji znajdzie przy niej przyszłość i miejsce w lokalnej społeczności; Ola zyskuje wiarę w siebie, zaś po zakomunikowaniu tego Wiosennemu Geraltowi pozostaje tylko kupienie u Idy za 50 orenów pierścionka zaręczynowego, a następnie podarowaniu go Wiosennemu; ten pobiegnie do wioski, by oświadczyć się z sukcesem Oli i ponownie stać się częścią maedickiej społeczności, a przede wszystkim - swej własnej rodziny; Geralt zostaje zaproszony na wesele w karczmie, stając się świadkiem ojcowego błogosławieństwa złożonego przez ojca parze młodej; Dziś wesele brata mego. Co za numer mi wywinął, ożenił się szybciej ode mnie... - podsumuje zaś Borubar; kowal zaś oświadcza wiedźminowi, że Wiosenny, mimo iż się go wyparł, zawsze był jego synem. Kiedy wesele się skończy, a zacznie się pożycie małżeńskie Wiosennego i Oli, Geralt będzie mógł od tej pory nocować w chacie wdzięcznych mu nowożeńców, kiedy tylko będzie chciał, a Ola każe mu czuć się jak u siebie w domu.

Zadania poboczne Edytuj

W zadaniu "Zaklęty krąg" można spytać się Wiosennego o poradę, gdzie może konkretnie szumieć wiatr w Maedicie (wskazówka Anabeli). Chłopak odpowie na to pytanie: Wiatr szumi nad morzem. Szumi w lesie. Ale chyba najmocniej szumi na polach. Nie na darmo tam wiatrak zbudowano – miele zboże, aż miło. Po ukończeniu tego zadania można wymienić się z Wiosennym, dając mu magiczne bransolety zdobyte w zadaniu w zamian za cenne przedmioty, które wyłowił wspólnie z mężykiem z kufra z rozbitego żaglowca. Są to zapieczętowane buteleczki (czyli eliksiry) i bryłka bursztynu.

Ciekawostki Edytuj

  • Miał następującą opinię o dziełach Jaskra: Co tu mówić… historia równie głupia, niemożliwa i życiowa jak w poematach Jaskra.
  • W wyniku błędu w implementacji określany był jako "Bud" – ta nazwa pojawiała się, gdy gracz najechał na Wiosennego kursorem. Błąd wynikał z umieszczenia w szablonie angielskiego odpowiednika imienia Wiosenny, ostatecznie w wersji angielskiej Wiosenny został nazwany Vernal, a w wersji polskiej pozostał błędnie Bud. Pomyłka została usunięta dopiero w najnowszej wersji z 2015 r.

Więcej w Fandom

Losowa wiki