FANDOM

Witold von Everec – młodszy brat Olgierda von Evereca. Razem przewodzili "Dzikim".

Za młodu był wiernym towarzyszem swojego brata i nie odstępował go na krok. Olgierd był dla niego wielkim autorytetem i Witold próbował go we wszystkim naśladować, lecz nie zawsze mu się to udawało. Jak twierdzi Pan Lusterko, to Olgierd wybierał panny, a Witold brał to, co zostało; Olgierd lepiej jeździł konno i pierwszy nauczył się czytać.

Jego wielką miłością były konie. Według Olgierda Witold czasem śmierdział jak stare onuce, ale jego konie zawsze wyglądały jakby szły na paradę.

Gdy Olgierd popadł w kłopoty finansowe, poprosił o pomoc Gauntera o'Dim. Ten zgodził mu się pomóc, ale w zamian Olgierd musiał poświęcić kogoś, kogo kocha. Następnego dnia bracia von Everec urządzili zajazd, który okazał się pułapką. Przeciwnicy mieli przewagę liczebną. Witold stchórzył i uciekł do piwnicy, gdzie dopadli go i zabili. Mimo takiego końca Olgierd czując się winnym śmierci brata, zbudował wokół jego śmierci legendę jakoby Witold zginął bohaterską śmiercią walcząc z kilkoma przeciwnikami naraz. Po pogrzebie Olgierd regularnie przychodził na grób brata, upijał się i wspominał stare czasy. Witold nigdy nie dowiedział się, że został poświęcony przez Olgierda w celu odzyskania Iris.

Geralt przywołuje ducha zmarłego Witolda, aby ten, zgodnie z życzeniem Olgierda, wybawił się za wszystkie czasy. Wiedźmin zgadza się na użyczenie własnego ciała duchowi w wraz z Shani zjawiają się na weselu we wsi Bronovitz. Witold postępuje coraz śmielej z medyczką, ta zaś nie traktuje szlachcica poważnie. O północy duch musi opuścić ciało Geralta, robi to jednak z pewnymi oporami i zamierza jak najdłużej odwlec powrót do rodzinnej krypty. Wtedy zjawia się Gaunter o'Dim, który siłą wygania Witolda tam, skąd przybył.

Wpis z dziennika Edytuj

Geralt dostał zadanie, żeby odszukać Witolda von Everec i sprawić, żeby ten wybawił się za wszystkie czasy. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że młodszy brat Olgierda od kilku lat już nie żył. Tajemniczy Pan Lusterko nie widział w tym fakcie przeszkody. Wręczył Geraltowi fiolkę krwi Evereców i naprowadził na zaklęcia, które miały sprawić, że duch Witolda wróci z zaświatów. Wiedźmin udał się więc do rodzinnej krypty Evereców, by odszukać miejsce pochówku młodszego z braci.

Spotkanie w krypcie zaczęło się od walki ze zmarłymi członkami rodziny von Everec. Po ich pokonaniu Geralt poznał Witolda. Dziwny to był duch. Nie chciał stanąć ramię w ramię z innymi duchami, bo twierdził, że nigdy za nimi nie przepadał. W ogóle z relacji Geralta wynikało, że Witold jawił mu się jako postać nader osobliwa. Miał w sobie coś z wyniosłego szlachcica, ale kiedy o tym zapominał, jego maniery bardziej upodobniały go do pospólstwa. Stał się taki zapewne w czasie wielu lat rozbojów, w jakich uczestniczył wraz z kompanionami. Jedno jest pewne: Witold lubił się zabawić za życia i po śmierci bardzo mu tych rozrywek brakowało. Nie miał wyszukanych wymagań. Chodziło mu głównie o to, żeby się porządnie napić i… No właśnie brak możliwości obcowania z kobietami dał mu się mocno we znaki. Po tym, co na jego temat opowiedział mi Geralt, jeszcze bardziej zacząłem się bać śmierci...

Witold w wiedźmińskiej skórze został osobą towarzyszącą Shani na weselu. Dopiero tam udało mu się zaspokoić apetyt na zabawę. Łowił buty, wrzucane do stawu, grał w gwinta, tańcował i pił za trzech, ganiał świnie, a nawet udało mu się skraść Shani całusa.

Kiedy wybiła północ, nastąpiły oczepiny. Wtedy też dobiegł końca czas Witolda von Everec. Okazało się jednak, że w skórze wiedźmina było mu tak dobrze, że nijak nie zamierzał jej opuszczać. Dopiero pojawienie się Pana Lusterko sprawiło, że Witold wrócił tam, skąd przyszedł. Według słów Geralta Pan Lusterko zadał duchowi wielki ból. Nie wiem, jak można skrzywdzić ducha, ale widać Pan Lusterko nie miał z tym kłopotu. Dziwna to postać. Jeszcze teraz na myśl o nim mam gęsią skórkę.
Jaskier

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki