Fandom

Wiedźmińska Wiki

Wszerad

3739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Wszerad - dawny baron Velen mający swą siedzibę w kasztelu Wrońce. Poddanym dał się poznać jako bezduszny i tchórzliwy władca.

W czasie III wojny Nilfgaardu z Nordlingami przestraszony wojskami cesarskimi Wszerad opuścił z rodziną kasztel i zamieszkał w wieży maga Aleksandra na Kłomnicy. Do dawnego barona szybko przybyła okoliczna ludność prosząca o podzielenie się zasobami żywności. Te jednak były zbyt skromne by spełnić oczekiwania chłopów, Wszerad odesłał więc ich z niczym. Po pewnym czasie wściekły i głodny tłum zaatakował wieżę maga. Chłopi bezlitośnie rozprawili się z rodziną Wszerada i Aleksandrem. Córkę barona oszczędzili by ją zgwałcić. Anabelle zdążyła jednak wypić mocny środek nasenny, który chłopi wzięli za truciznę, a ją samą za martwą. Tak samo pomyślał przebywający tam narzeczony Anabelle - Graham, który obwiniając wieśniaków o śmierć ukochanej przeklął ich, nieświadomie uaktywniając silną aurę magiczną Kłomnicy. Rzucona klątwa spowodowała śmierć wieśniaków a ich duchy uwięziła na wyspie. Sama Anabelle, która ostatecznie została zjedzona przez szczury, pośmiertnie przemieniła się w Morową Dziewicę.

Ciekawostki Edytuj

  • Postać Wszerada jest nawiązaniem do legendarnego władcy Goplan z IX wieku - Popiela.

Więcej w Fandom

Losowa wiki