Fandom

Wiedźmińska Wiki

Wurfle

3732strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Wurfle lub Znaki — gra kolekcjonerska uprawiana przez mieszkańców Temerii i ciesząca się sporą popularnością mimo zdelegalizowania jej przez króla Foltesta na skutek nacisków Zakonu Płonącej Róży, której rycerze uważali tę grę za wynalezioną przez nieludzi celem zniszczenia rasy ludzkiej poprzez ich ruinę finansową nabytą w tym hazardzie.

Gra została wymyślona przez twórców gry komputerowej "Wiedźmin", lecz w ostateczności została zastąpiona kościanym pokerem, a wzmianki o niej można zobaczyć tylko w plikach z grą. Zachował się tam wpis do glosariusza o wurflach oraz parę modeli kości do tej rozgrywki w plikach .uti (tzn. tych z przedmiotami). Plik dialogowy "gameplay.dlg" zawiera następujące wyrazy: Zasady kościanego pokera. Efekty działania Znaków. Kostki w wurflach. Zasady pokera.

Dane z glosariusza z gry komputerowej "Wiedźmin" Edytuj

Wurfle to gra kolekcjonerska, w którą można grać towarzysko lub o pieniądze. Wynalazły ją krasnoludy, powszechna nazwa gry pochodzi od krasnoludzkiej „zueberewurfyuele”, niektórzy używają również nazwy „Znaki”. Gracze starają się zgromadzić jak najwięcej kości, a przed partyjką wybierają te, którymi zechcą się posłużyć. Rozgrywka polega na eliminowaniu kości przeciwnika za pomocą własnych. Kości mają różną wartość, co znajduje odbicie w ich rynkowej cenie. Im droższy materiał, z którego wykonano kość, tym lepsza jest ona w grze. Legendarne kości, których nie można nigdzie kupić, wykonane są z magicznego kryształu. Pod naciskiem Zakonu Płonącej Róży król Foltest uznał wurfle za rozrywkę nielegalną. Gra jest jakoby „zgubnym i wywrotowym wpływem nieludzi, hazardowym bagnem, w którym nieludzie pragną utopić ludzi”. Niemniej jednak partnerów do gry w wurfle można znaleźć wszędzie. W okolicach Wyzimy funkcjonują nawet ligi tej gry.

Więcej w Fandom

Losowa wiki