FANDOM

Wyścig: Gonitwa Erazma Vegelbuda – zdanie poboczne występujące w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, w którym Geralt mierzy się z najlepszymi jeźdźcami z okolic Novigradu.

Wiedźmin, przebywając w okolicy rezydencji Vegelbudów, zostaje zachęcony przez Mistrza wyścigu Vegelbudów do wzięcia udziału w wyścigach konnych.

Wpis w dzienniku

Podmiejska siedziba Vegelbudów słynie nie tylko z pięknych ogrodów i wystawnych bankietów, ale i spektakularnych wyścigów konnych, organizowanych ku pamięci jednego ze znamienitych przodków rodu, Erazma. Geralt, który w siodle spędził długie lata, postanowił sprawdzić się w owej gonitwie — zwłaszcza, że zwycięzcy obiecano wysoką nagrodę.

Wyścigi Vegelbudów miały nieoczekiwany ciąg dalszy. Jeden z novigradzkich mafiosów, Tasak, był pod takim wrażeniem jeździeckich popisów wiedźmina, że zaoferował mu udział w równie słynnej, choć nielegalnej gonitwie, organizowanej przez tuzów novigradzkiego półświatka.

Choć nocna gonitwa obfitowała w przeszkody, Geraltowi udało się zwyciężyć i tym razem. Niestety, nie było okazji do długich celebracji, albowiem straż miejska, zaalarmowana niosącym się po mieście tętentem galopujących koni, odkryła nielegalną imprezę i rozpędziła jej uczestników na cztery wiatry.
Jaskier

Przebieg zadania

Porozmawiaj z mistrzem wyścigu Vegelbudów, aby rozpocząć gonitwę.

Geralt płaci mistrzowi wyścigu Vegelbudów wpisowe w postaci 100 Koron i rozpoczyna gonitwę.

Pokonaj pierwszego jeźdźca. Pokonaj drugiego jeźdźca. Pokonaj Lukę Vegelbuda.

Wiedźmin ściga się z trzema przeciwnikami. Po wygraniu gonitwy z każdym z nich, dostaje nagrodę pieniężną oraz przedmiot dla Płotki.

Przeczytaj otrzymany list.

Po wygraniu wszystkich trzech wyścigów Geralt otrzymuje list od jednego z ludzi Tasaka.

Porozmawiaj z Tasakiem o liście.

Wiedźmin udaje się do krasnoluda, aby dowiedzieć się, czego ten oczekuje. Tasak opowiada Geraltowi o nielegalnych wyścigach w Novigradzie zwanych Palio, w których krasnolud chce postawić ogromną sumę pieniędzy na wiedźmina. Biały Wilk zgadza się wziąć udział w gonitwie.

Dojedź pierwszy do mety.

Geralt ma za zadanie wygrać wyścig, który odbywa się na zamurzu Novigradu. Po wygraniu gonitwy wiedźmin w nagrodę otrzymuje ogromną sumę pieniędzy od Tasaka, a zadanie kończy się powodzeniem.