FANDOM

Wyścigi: Wrońce – zadanie poboczne, występujące w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, w którym Geralt mierzy się z najlepszymi jeźdźcami z Velen.

Wiedźmin, po przeczytaniu ogłoszenia na tablicy znajdującej się w Kasztelu Wrońce, dowiaduje się, że w okolicy organizowane są wyścigi konne. Postanawia wziąć w nich udział.

Wpis w dzienniku

Okolica kasztelu we Wrońcach nie obfitowała w rozrywki — dlatego żołnierze Barona wiecznie szukali sposobu na zabicie nudy. Jednym z nich były nocne konne wyścigi i związane z nimi zakłady. Choć wiedźmin akurat na brak zajęć nie narzekał, też postanowił wziąć udział w gonitwie.

Geralt dojechał do mety jako pierwszy — co nie powinno dziwić, bo był wszak wybornym jeźdźcem, a do tego, w przeciwieństwie do pozostałych zawodników, widział w ciemności. Żołdacy Barona wyrazili admirację dla hippicznych kompetencji Geralta (zapewne za pomocą mniej wysublimowanego języka, niźli twój narrator) i zachęcali wiedźmina do udziału w następnym wyścigu.
Jaskier

Przebieg zadania

Udaj się do miejsca, gdzie zaczyna się wyścig.

Wiedźmin udaje się na miejsce wyścigu, ale organizator, Radko, informuje go, że gonitwa odbędzie się nocą. Geralt ma prawo wybrać sobie przeciwnika spośród trzech zawodników. Są to:

Przed wyścigiem może ustalić nagrodę pieniężną, o jaką będzie się ścigał. Nie ma znaczenia, w jakiej kolejności zmierzy się z jeźdźcami.

Dojedź pierwszy do mety.

Za każdy wygrany wyścig Geralt otrzymuje przedmiot dla Płotki oraz nagrodę pieniężną. Po pokonaniu wszystkich trzech przeciwników zadanie kończy się sukcesem.