FANDOM

Wyścigi Śmiałków: Ku chwale bogini! – zadanie poboczne, występujące w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, w którym Geralt udowadnia swe męstwo w wyścigach konnych organizowanych na Skellige.

Wiedźmin po zapoznaniu się z ogłoszeniem wiszącym na tablicy ogłoszeń we wsi Larvik udaje się do Svany, aby dowiedzieć się więcej o wyścigu. Kobieta wysyła Białego Wilka, aby ten najpierw udowodnił swe umiejętności w podrzędnych wyścigach na Skellige. Gdy Geralt skończy zlecone zadania, ponownie udaje się do staruszki, aby przystąpić do wyścigu.

Wpis w dzienniku

Na kontynencie szacunek dla bogów wyraża się modlitwą, paleniem kadzidła i hojnymi datkami. Na Skellige — ryzykując życie, szafując odwagą i rozlewając krew. Dlatego też wyspiarze, którzy chcą sprawić przyjemność ich opiekunce, Freyji, biorą udział w niezwykle emocjonujących, ale i niebezpiecznych Wyścigach Śmiałków.

Geralt, choć nie należał do osób szczególnie uduchowionych, postanowił wziąć w nich udział. Być może skusiła go informacja o nagrodzie, a być może miał ochotę zobaczyć, jak jego wierna Płotka da sobie radę naprzeciw skelligijskich rumaków.

Geraltowi udało się wygrać we wszystkich wyścigach kwalifikacyjnych i zapewnił sobie prawo do udziału w finałowej gonitwie na Hindarsfjall.

Tam stanął do biegu przeciw zwyciężczyni zeszłorocznych wyścigów — Astrid, zwanej Zmiją. Faktycznie, niby ów gad była szybkim i groźnym przeciwnikiem, ale nawet ona musiała uznać wyższość wiedźmina. Geralt okrył się tym sposobem chwałą, sprawił radość bogini, i, co niemniej ważne, zdobył przepiękną nagrodę.
Jaskier

Przebieg zadania

Wygraj choć raz we wszystkich wyścigach kwalifikacyjnych.

Geralt, aby móc przystąpić do wyścigu, musi najpierw wygrać w trzech gonitwach:

Po wygraniu tych wyścigów wiedźmin może ponownie udać się do Svany, aby przystąpić do głównej gonitwy.

Udaj się na miejsce, gdzie zaczyna się wyścig.

Biały Wilk udaje się na miejsce wyścigu, żeby pokazać swe umiejętności jeździeckie.

Dojedź pierwszy do mety.

Po zakończonym niezbyt trudnym i niedługim wyścigu Geralt otrzymuje nagrodę w postaci siodła oraz złota, a zadanie dobiega końca.