FANDOM

Kłomnica – przeklęta wyspa na jeziorze Morzycko, występująca w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Przed akcją gry Edytuj

Wyspę zamieszkiwał mag Aleksander prowadząc badania nad zarazą Catriony. W obawie przed Nilfgaardczykami ukrył się tam baron Wszerad wraz z rodziną, jednak niedługo później wszyscy mieszkańcy wyspy zostali brutalnie zamordowani przez rozwścieczonych chłopów. Później nad wyspą ciążyła silna klątwa uniemożliwiająca zamieszkanie tego terenu. Silna magiczna aura wyspy była wykorzystywana przez Aleksandra a później przez Guślarza do odprawiania „dziadów”.

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

Podczas akcji gry Wiedźmin 3: Dziki Gon wyspa jest całkowicie opuszczona. Czarodziejka Keira Metz prosi Geralta aby udał się na Kłomnicę i zdjął ciążącą na niej klątwę. Wiedźmin bierze magiczny kaganek zdobyty podczas wizyty w kryjówce Avallac'ha w Velen i płynie na Wyspę, gdzie napotyka duchy zamordowanych mieszkańców i chłopów zabitych przez klątwę nim zdążyli opuścić Kłomnicę oraz szczury. Następnie zabójca potworów odczarowuje ducha Anabelle pozwalając mu zamienić się w groźną Morową Dziewicę lub odejść w pokoju a klątwa ciążąca na wyspie przestaje być groźna.

Galeria Edytuj