Fandom

Wiedźmińska Wiki

Wyspa Kłomnica

3732strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Wyspa Kłomnica - wyspa leżąca na Jeziorze Morzycko w Velen. Otacza ją silna aura magiczna, stąd też często wykorzystywana jest w celach magicznych lub obrządkowych, jak chociażby przez maga Aleksandra oraz Guślarza do odprawiania Dziadów.

Na wyspie znajduje się między innymi wieża czarodzieja Aleksandra, który przeprowadzał tam badania nad zarazą Catriony posługując się w eksperymentach ludźmi i szczurami. Wieża w późniejszym czasie stała się też domem rodziny Wszerada, która uciekła tam z kasztelu przed nilfgaardzkimi wojskami. Wkrótce budynek został zaatakowany przez rozwścieczony i wygłodniały tłum chłopów, którzy chcieli zdobyć pożywienie. Cała rodzina Wszerada wraz z magiem została brutalnie zamordowana, co stało się też później przyczyną nałożenia na wyspę klątwy. W jej wyniku wszyscy napastnicy (z wyjątkiem Grahama) zginęli zanim zdołali opuścić wyspę, a ich dusze zostały uwięzione na Kłomnicy. Klątwa dotknęła też ducha córki Wszerada, która zmieniła się w Morową Dziewicę. W późniejszym czasie klątwę może zdjąć Geralt z Rivii na prośbę Keiry Metz. 

W zachodniej części Kłomnicy mieści się również kamienny krąg, gdzie corocznie odprawiane są przez

Guślarza Dziady.

Więcej w Fandom

Losowa wiki