FANDOM

Wyspa Thanedd – wyspa na Wielkim Morzu kształtem przypominająca wyrastającą z wody górę, będąca w całości własnością czarodziejów.

Mieści się na niej akademia dla młodych adeptek magii. Wyspa znajduje się nieopodal miasta Gors Velen i jest połączona z nim mostem. Thanedd dzieli się na trzy zasadnicze części - Pałac Loxia, Aretuzę oraz pałac Garstang. Pałac Loxia leży u samego podnóża góry i pełni rolę przedsionka gdzie przyjmuje się odwiedzających.

W Aretuzie przebywają i uczą się czarodziejki, do zakończenia edukacji nie mają prawa opuścić tego miejsca.

W wydarzeniach znanych z Sagi w Garstangu odbył się zjazd czarodziejów, w 1267 roku podczas którego doszło do walk między spiskowcami, popierającymi Nilfgaard oraz czarodziejami popierającymi Północne Królestwa. Walki te poprzedziły wojnę między Nilfgaardem, a państwami północnymi.

Spustoszenie (tylko gra)

Została spustoszona w 1275 roku przez Łowców Czarownic Radowida V Srogiego. Nina Icarti w swoim liście do Margarity pisze krótko - „Redańczycy przejęli szkołę. Biblioteki spalone. Garstka uczennic zbiegła z Niną Vicarvo. Reszta nie żyje. To Koniec.

Ciekawostki

  • Wyspa Thanedd nie została zaznaczona na mapie do gry Wiedźmin,
  • Wyspa jest w środku pusta jak łupina, co umożliwiło Vilgefortzowi sprowadzenie Rience'a i Scoia'tael, w celu wymordowania podległych królom czarodziejów,
  • Wszystkie trzy części wyspy zostały wybudowane przez elfy i w głównej mierze istnieją dzięki magii,
  • Na Thanedd wybucha pożar, nie wiemy do końca w którym roku, ani z jakich przyczyn (najpewniej w trakcie polowań).