FANDOM

Najgroźniejszą spośród wyvern zwie się królewską. W niektórych kręgach zaś, pardon, kurewską.Albina Tottelkampf, wykładowczyni nauk przyrodniczych w Aretuzie[1]
Wywerna lub Wiwerna (w Starszej Mowie wyvern) – przedstawiciel drakonidów. Często mylony przez ludzi ze smokiem ze względu na budowę ciała.

Wiedźmin

Stworzenia te występują w dziczy, m.in. na podwyzimskich bagnach oraz Wyspie Rybitw. Czasami żyją w niewielkich stadach, którym przewodzi Wywerna Królewska. Druidzi często oswajają te zwierzęta.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Główną bronią wiverny jest jej jad, którym potrafi opluć przeciwniku z znacznej odległości. Niemniej groźne są jednak jej ostre zakończone pazury oraz kły, z których potrafi zrobić znaczny użytek, zwłaszcza podczas pikowania.

Ciekawostki

  • W Gors Velen złapaną wywernę pokazywano jako bazyliszka. Podczas pokazu wywerna uwolniła się z klatki, chwilę później została zabita przez Ciri.
  • W grze komputerowej "Wiedźmin" wywerny zostały błędnie zaklasyfikowane do grupy ornitoreptyli.
  • W grze komputerowej "Wiedźmin" wywerny są podatne na srebro, co jest jednak niezgodne z sagą, według której mieczy srebrnych wiedźmini używali tylko podczas "specjalnych okoliczności" - podczas walk z wampirami, upiorami, lykantropami czy trupojadami.

Galeria

Zobacz też

Linki zewnętrzne

Gwent icon Zobacz odpowiednią kartę w samodzielnej wersji Gwinta: Wiwerna