FANDOM

Wyzima – stolica Temerii, miasto na elfich fundamentach nad jeziorem wyzimskim.

Historia Edytuj

W ciągu swojej długiej historii było świadkiem wielu wydarzeń, zarówno radosnych, jak i tragicznych. Było znakomitym miejscem dla rozwoju nauki, a poprzez obecność szlaków handlowych, również dla rozwoju handlu. Swoją siedzibę miały tam główne ośrodki armii temerskiej. Również w stolicy rozstrzygane były ważne sprawy urzędowe. Niewiele wiadomo o wyglądzie Wyzimy.

Dzielnice Edytuj

Osada na peryferiach Edytuj

Znane miejsca Edytuj

Bramy Edytuj

Ważniejsi Mieszkańcy Edytuj

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

W trzeciej odsłonie gry Wyzima jest pod okupacją Nilfgaardu. Została zmieniona na centralne dowództwo i siedzibę Emhyra var Emreisa na obszarze Królestw Północy. Pałac został urządzony na wzór bardziej odpowiadający dworowi cesarza.

Ciekawostki Edytuj

  • Akcja gry Wiedźmin w bardzo dużej części rozgrywała się właśnie w Wyzimie.
  • W grze Wiedźmin Wyzima staje się areną walk między Wiewiórkami, Zakonem Płonącej Rózy i Wojskiem królewskim.
  • W grze Wiedźmin nie było gospody "Stary Narakort", ale za to w Dzielnicy Handlowej znajdował się "Nowy Narakort".
  • W trakcie fabuły gry do Wyzimy nie da się przedostać bez glejtu, ze względu na panującą kwarantannę.
  • W kanałach pod miastem można znaleźć kryptę, w której ukrywają się czciciele nielegalnego kultu Lwiogłowego Pająka. Od samego początku są do Geralta wrogo nastawieni, jednak nie odgrywają żadnej istotnej roli w grze.
  • Nocą w niektórych rejonach miasta można spotkać potwory. Głównie fledery, ghule i kikimory.
  • Spora część mieszkańców Wyzimy zrazi się do Geralta, jeżeli będzie on otwarcie wspierał Scoia'tael.

Galeria Edytuj

Ekrany wczytywania Edytuj

Inne Edytuj