Fandom

Wiedźmińska Wiki

Wzgórze Szubieniczne

3741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Wzgórze Szubieniczne – wzgórze na polu bitwy pod Brenną, z którego Jan Natalis dowodził wojskami państw Północy. Na wzgórzu zgrupowane były główne siły Nordlingów. Nazwę swą zawdzięcza legendzie, według której Menno Coehoorn przeżył bitwę, po to tylko by pewnego dnia powiesić się na osice, właśnie na tym wzgórzu.

Środek królewskiego ugrupowania stał wedle wzgórza, które Szubienicznym potem nazwano. Tam, na wzgórzu, stali z pocztem król Foltest i konetabl Jan Natalis, z wysokości na całe bitewne pole prospekt mając. Tu główne siły wojsk naszych zgrupowane były - dwanaście tysięcy dzielnych tamerskich i redańskich infanterzystów w cztery wielkie uformowanych czworoboki, dziesięcioma chorągwiami jazdy ochranianych (...).
Pani Jeziora

Krąży zaś wśród ludu prostego podanie, jakoby wracał marszałek nocami na brenneńskie pole i chodził wśród kurhanów, zawodząc: "Oddajcie mi moje legiony!", zaś na koniec powiesił się na osice na wzgórzu, Szubienicznym od tego nazwanym. I nocą można zjawę sławnego marszałka wśród innych napotkać upiorów, pobojowisko pospolicie nawiedzających.
Pani Jeziora

Więcej w Fandom

Losowa wiki