Fandom

Wiedźmińska Wiki

Yaren Bolt

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Yaren Bolt

Yaren Bolt - postać z gry komputerowej "Wiedźmin", przywódca drwali na bagnach koło Wyzimy, jedyny krasnolud z tych bagien, który nie należy do Scoia'tael.

HistoriaEdytuj

Sprawował surowy nadzór nad swoimi pracownikami, zachowując monopol na zbieranie kwiatów dwugrotu. Utrzymywał kontakty z przewoźnikiem z Grobli i jednocześnie pogardzał ceglarzami za ich wiarę w vodyanoi. Stacjonuje razem z drwalami na starej porębie.

Jest zleceniodawcą zadania "Kwiaty i złoto". Udziela wiedźminowi informacji o kwiatach dwugrotu w zamian za dostarczenie pięciu ich płatków przez Geralta do przewoźnika, sprzedanie mu go za 400 orenów i podzieleniu się zapłatą po połowie (ten ostatni punkt wzbudzi wątpliwości bohatera). Po zrobieniu tego gracz musi podjąć decyzję kończącą zadanie:

  • Dzieli się pieniędzmi: aby rozpocząć zadanie "Daleko od domu", trzeba zaznaczyć obgadaną już wcześniej opcję dialogową
  • Zachowuje pieniądze dla siebie: Yaren reaguje na to słowami "Idź do diabła, bękarcie czarownicy! WON!" i obraża się na wiedźmina, jednak przy następnej rozmowie sam wysuwa propozycję rozpoczęcia zadania "Daleko od domu", nie powstrzymując się przed komentarzem "Serce mnie ściska, skurwielu...".

Drugie zadanie - "Daleko od domu" - Yaren proponuje, gdyż boi się o dobro swoje i swoich ludzi: trzy gromady potworów - utopce, bloedzuigery i echinopsy - zalęgły się na ścieżce do przystani, stwarzając niebezpieczeństwo dla drwali. Yaren pragnie również pozbyć się vodyanoi. Konflikt Yarena z tą rasą można rozwiązać na dwa sposoby:

  • Pokojowo: udać się do Vaski i przeprowadzić z nią rozmowę o ryboludziach. Wyniknie z niej, że Yaren będzie musiał oddać swój topór w ofierze na ołtarzu vodyanoi koło glinianek. Początkowo Yaren będzie się wzbraniał ("Walnął cię ktoś w łeb?!"), jednak w końcu odda topór (Topór Yarena zostanie przypasany u boku Geralta, można go uważyć także jako broni). Po złożeniu go na ołtarzu i przeczekaniu nocy trzeba wziąć z ołtarza naszyjnik dany na znak pokoju i zanieść go krasnoludowi.
  • Agresywnie: po rozmowie z Vaską udać się w nocy do glinianek, zabić przebywającego tam ryboludzia i zgłosić się do Yarena.

Niezależnie od wybranej ścieżki wiedźmin otrzyma od Yarena nagrodę 400 orenów.

W akcie III Yaren i jego drwale zostają usunięci przez wojowników Salamandry. Z relacji jednego z druidów można usłyszeć, że stawiał się złoczyńcom i źle się to dla niego skończyło. Nie jest jednak jasne, co się z nim stało.

Więcej w Fandom

Losowa wiki