FANDOM

Lepiej zginąć, niż żyć ze świadomością, że zrobiło się coś, co wymaga wybaczenia.
— Yarpen do Ciri[źródło]

Yarpen Zigrin – krępy, brodaty krasnolud, przyjaciel GeraltaZoltana i Ciri. Razem z wiedźminem uczestniczył między innymi w polowaniu na złotego smoka Villentretenmertha w opowiadaniu Granica możliwości. Brał udział w bitwie pod Brenną.

Yarpen przedstawiony jest jako chamski i nieco złośliwy, ale w gruncie rzeczy porządny krasnolud. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery.

Do drużyny Yarpena należeli:

Dane z pozostałych źródeł

Komiks

W komiksie Bogusława Polcha (rysunki) i Macieja Parowskiego (scenariusz), Yarpen pojawia się po raz pierwszy w albumie Geralt jako członek bandy siedmiu gnomów Renfri (mimo że nie jest gnomem, a krasnoludem), później zaś w albumie Granica możliwości, opartym na opowiadaniu o tym samym tytule.

Film i serial

W filmie i w 4. odcinku serialu zatytułowanym Smok (opartym na opowiadaniu Granica możliwości), w rolę Yarpena Zigrina wcielił się Jarosław Boberek.

Gra komputerowa

Wiedźmin

W grze komputerowej Wiedźmin Yarpen wspomniany jest przez Jaskra na imprezie u Shani jako obecny przy śmierci Geralta. Portret filmowego Yarpena granego przez Jarosława Boberka zawieszony jest na ścianie w burdelu Królowej Nocy oraz w kryjówce wilkołaka Vincenta Meisa.

W modyfikacyjnej przygodzie "Wesele" pojawia się wraz z całą (oprócz Paulie Dahlberga) drużyną krasnoludów (Yannick Brass, Lucas Corto, Regan Dahlberg, Xavier Moran). Przy pierwszej rozmowie naśmiewa się z Geralta z powodu jego ślubnego stroju, który według opinii krasnoluda jest niesamowicie zniewieściały - sugeruje, że Geralt i Jaskier to homoseksualiści, że powinien sobie zmienić imię na "Geraltia" i pożyczyć od Triss damskie ozdóbki, oraz że gdyby przyszedł nago, nikt by nie wątpił w jego męskość, na co Biały Wilk reaguje "Podziwiam cię, Yarpen. Ty i twoja kompania przebyliście taki szmat drogi, żeby się ze mnie ponabijac". Kulminacją stosowania przez niego rubasznych dowcipów jest bijatyka z Geraltem, do jakiej dochodzi po niewybrednych żartach do Zoltana Chivaya odnośnie do jego narzeczonej Eudory Breckenriggs - celowo przekręca nazwisko na odgłos żaby "Brekekek", czyni aluzję Zoltanowi, że stał się wrażliwszy, i że gdyby zabrać mu Eudorę, a podłożyć granitową ścianę, przebiłby się samym penisem do gór trzy razy i z powrotem. Wywiązuje się wówczas walka na pięści z nim i Geraltem, jednak może wystąpić w trakcie niej bug - na parterze karczmy Yarpen znika, a Geralt jest nieustannie w trybie walki na pięści, za to na wyższym piętrze nie da się go pokonac - gdy następuje sekwencja powalenia na łopatki krasnoluda, ten powraca i dalej walczy i tak w nieskończoność. Występuje z modelem postaci siwobrodego krasnoluda w niebieskim kubraku.

W notatniku dołączonym do opakowania Edycji Rozszerzonej gry "Wiedzmin" zostaje wspomniany w kartkach z dziennika Jaskra jako m.in. jako autor przyśpiewki "Nie będę się żenił", w której zaśmiewa się, że będzie "pożyczał" małżonkę od Zoltana, oraz jako współuczestnik ostrej libacji z użyciem przepalanki w alkoholu.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Yarpena można spotkać podczas pobytu w Vergen - niezależnie od "Ścieżki" którą obraliśmy.

Jarosław Boberek, aktor grający Yarpena w filmie, użyczył głosu Yarpenowi Zigrinowi w drugiej odsłonie gry.

Gra karciana

W grze Wiedźmin: Przygodowa gra karciana znaleźć można kartę Yarpena, mimo że nie pojawia się on w grze komputerowej, na której oparta jest karcianka (pojawia się w grze karcianej z modelem postaci krasnoludzkiego kowala).

Gra planszowa

Yarpen jest jednym z głównych bohaterów gry planszowej The Witcher: Adventure Game.

Ciekawostki

  • Jarosław Boberek, znany z roli Yarpena w filmie, serialu i drugiej części gry, użyczył głosu Magistrowi w pierwszej odsłonie gry komputerowej,
  • W burdelu Królowej Nocy wisi portret filmowego Yarpena,
  • Bardzo polubił Geralta, Triss i Ciri podczas wspólnej wędrówki,
  • W dzieciństwie chciał być elfem.

Galeria