FANDOM

Lepiej zginąć, niż żyć ze świadomością, że zrobiło się coś, co wymaga wybaczenia.
— Yarpen do Ciri[źródło]

Yarpen Zigrin - krępy, brodaty krasnolud, przyjaciel GeraltaZoltana i Ciri. Razem z wiedźminem uczestniczył między innymi w polowaniu na złotego smoka Villentretenmertha w opowiadaniu Granica możliwości. Brał udział w bitwie pod Brenną.

Yarpen przedstawiony jest jako chamski i nieco złośliwy, ale w gruncie rzeczy porządny krasnolud. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery.

Do drużyny Yarpena należeli:

- Ale o smoku Ocviście z Kwarcowej Góry słyszałeś? (...) wiedz, że właśnie Yarpen Zigrin i jego krasnoludy załatwiły Ocvista.
Miecz przeznaczenia

(...) podpowiedział Yarpen Zigrin, krępy, brodaty krasnolud, wtaczając w ogień olbrzymi, smolny karcz przytaszczony z zarośli.
Miecz przeznaczenia

- Yarpen Zigrin - stwierdził Geralt, zaskoczony. - Nikt inny, a Yarpen Zigrin we własnej brodatej osobie!
(...)
Krasnolud podszedł, wyciągnął rękę. Jego uścisk mógł śmiało pójść w zawody z żelaznymi obcęgami.

Krew elfów

Odwróciła się, słysząc ciężkie stąpania. (…) Płomień ogniska lśnił na ostrzu topora zasadzonego za pas, połyskiwały też guzy ciężkiego skórzanego kubraka.
Krew elfów

– Wołać mi tu Yarpena Zigrina i Dennisa Cranmera! Migiem!
Dwa krasnoludy przybywały z najzaciętszego boju, było to widoczne na pierwszy rzut oka. Oba były zbryzgane posoką. Stalowy naramiennik jednego nosił ślad cięcia, które aż postawiło krańce blach sztorcem. Drugi miał głowę owiązaną szmatą, przez którą sączyła się krew.

Pani Jeziora

– U mnie (...) w zasadzie nic nowego. Trochę się powojowało... Trochę się porządziło, bo mnie podstarościm wybrali. Będę robił karierę w polityce. W każdym innym interesie duża konkurencja. A w polityce dureń na łapowniku i złodziejem pogania. Łatwo się wybić.
Pani Jeziora

Dane z pozostałych źródeł Edytuj

KomiksEdytuj

W komiksie Bogusława Polcha (rysunki) i Macieja Parowskiego (scenariusz), Yarpen pojawia się po raz pierwszy w albumie Geralt jako członek bandy siedmiu gnomów Renfri (mimo że nie jest gnomem, a krasnoludem), później zaś w albumie Granica możliwości, opartym na opowiadaniu o tym samym tytule.

Film i serialEdytuj

W filmie i w 4. odcinku serialu zatytułowanym Smok (opartym na opowiadaniu Granica możliwości), w rolę Yarpena Zigrina wcielił się Jarosław Boberek.

Gra komputerowa Edytuj

Wiedźmin Edytuj

W grze komputerowej Wiedźmin Yarpen wspomniany jest przez Jaskra na imprezie u Shani jako obecny przy śmierci Geralta. Portret filmowego Yarpena granego przez Jarosława Boberka zawieszony jest na ścianie w burdelu Pani Nocy oraz w kryjówce wilkołaka Vincenta Meisa.

W modyfikacyjnej przygodzie "Wesele" pojawia się wraz z całą (oprócz Paulie Dahlberga) drużyną krasnoludów (Yannick Brass, Lucas Corto, Regan Dahlberg, Xavier Moran). Przy pierwszej rozmowie naśmiewa się z Geralta z powodu jego ślubnego stroju, który według opinii krasnoluda jest niesamowicie zniewieściały - sugeruje, że Geralt i Jaskier to homoseksualiści, że powinien sobie zmienić imię na "Geraltia" i pożyczyć od Triss damskie ozdóbki, oraz że gdyby przyszedł nago, nikt by nie wątpił w jego męskość, na co Biały Wilk reaguje "Podziwiam cię, Yarpen. Ty i twoja kompania przebyliście taki szmat drogi, żeby się ze mnie ponabijac". Kulminacją stosowania przez niego rubasznych dowcipów jest bijatyka z Geraltem, do jakiej dochodzi po niewybrednych żartach do Zoltana Chivaya odnośnie do jego narzeczonej Eudory Breckenriggs - celowo przekręca nazwisko na odgłos żaby "Brekekek", czyni aluzję Zoltanowi, że stał się wrażliwszy, i że gdyby zabrać mu Eudorę, a podłożyć granitową ścianę, przebiłby się samym penisem do gór trzy razy i z powrotem. Wywiązuje się wówczas walka na pięści z nim i Geraltem, jednak może wystąpić w trakcie niej bug - na parterze karczmy Yarpen znika, a Geralt jest nieustannie w trybie walki na pięści, za to na wyższym piętrze nie da się go pokonac - gdy następuje sekwencja powalenia na łopatki krasnoluda, ten powraca i dalej walczy i tak w nieskończoność. Występuje z modelem postaci siwobrodego krasnoluda w niebieskim kubraku.

W notatniku dołączonym do opakowania Edycji Rozszerzonej gry "Wiedzmin" zostaje wspomniany w kartkach z dziennika Jaskra jako m.in. jako autor przyśpiewki "Nie będę się żenił", w której zaśmiewa się, że będzie "pożyczał" małżonkę od Zoltana, oraz jako współuczestnik ostrej libacji z użyciem przepalanki w alkoholu.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów Edytuj

Yarpena można spotkać podczas pobytu w Vergen - niezależnie od "Ścieżki" którą obraliśmy.

Jarosław Boberek, aktor grający Yarpena w filmie, użyczył głosu Yarpenowi Zigrinowi w drugiej odsłonie gry.

Gra karciana Edytuj

W grze Wiedźmin: Przygodowa gra karciana znaleźć można kartę Yarpena, mimo że nie pojawia się on w grze komputerowej, na której oparta jest karcianka (pojawia się w grze karcianej z modelem postaci krasnoludzkiego kowala).

Gra planszowa Edytuj

Yarpen jest jednym z głównych bohaterów gry planszowej The Witcher: Adventure Game.

Ciekawostki Edytuj

  • Jarosław Boberek znany z roli Yarpena w filmie, serialu i drugiej części gry użyczył głosu Magistrowi w pierwszej odsłonie gry komputerowej.
  • W burdelu Królowej Nocy wisi portret filmowego Yarpena.
  • Bardzo polubił Geralta, Triss i Ciri podczas wspólnej wędrówki.
  • W dzieciństwie chciał być elfem.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki