FANDOM

Yurga – kupiec z Dolnego Sodden, mąż Złotolitki i ojciec dwóch synów, Nadbora i Sulika, uratowany przez Geralta w Ysgith. Jego sługami byli Pokwit i Vell. W czasie jego nieobecności w domu, Złotolitka wzięła na wychowanie od druidów Ciri. Druidzi ratowali tułające się po lasach Zarzecza dzieci, po rzezi Cintry. Najprawdopodobniej zamordowany wraz z rodziną przez czarownika Rience'a, tropiącego Ciri.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

Kupiec absolutnie nie uwierzył w deklarację nieznajomego. Jednak w głosie było coś, co uspokajało, jednocześnie intrygując, pomimo iż bynajmniej nie był to głos, którego brzmienie mogłoby uchodzić za przyjemne. Yurga, mamrocąc modlitwy do kilkunastu bóstw naraz, wystawił ostrożnie głowę spod wozu.
Miecz przeznaczenia

Yurga wygramolił się na zewnątrz, zamrugał, otarł nos dłonią, rozmazując na twarzy dziegieć z piasty koła. Jeździec utkwił w nim oczy, ciemne, zmrużone, przenikliwe, ostre jak ościenie. Yurga milczał.
Miecz przeznaczenia

Yurga zamlaskał, zamknął usta i pożałował, że nie ma brody, w którą mógłby sobie napluć.
Miecz przeznaczenia

- Przygarnęłam dziewuszkę, Yurga. Od Druidów wzięłam, wiesz, od tych, co po wojnie dzieci ratowali... Zbierali po lasach te bezdomne i pogubione... Ledwo żywe... [...]
Coś więcej, w zbiorze Miecz przeznaczenia

[...] Rience zaczął prowadzić intensywne poszukiwania pewnej osoby, czy raczej osóbki. Odwiedził druidów z angreńskiego Kręgu, tych, którzy opiekowali się wojennymi sierotami. Ciało jednego z druidów odnaleziono po jakimś czasie w pobliskim lesie, zmasakrowane, noszące ślady tortur. Potem Rience pojawił się na Zarzeczu... - Wiem - przerwał Geralt. - Wiem, co zrobił z chłopską rodziną z Zarzecza. [...]
Czas pogardy

Ciekawostki i inne informacje Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki