FANDOM

Zahin Schmartzkrasnolud, dentysta, kolekcjoner zębów. Postać występująca w grze Wiedźmin. Jest uczulony na znieczulacz, za który pobiera dodatkową opłatę od klientów, a który powoduje u niego katar.

W akcie trzecim można go spotkać w byłym mieszkaniu Raymonda Maarloeve lub przechadzającego się po Wyzimie Klasztornej, natomiast w akcie piątym w wieży kata w Starej Wyzimie. Zleca Geraltowi zadanie Nie będzie bolało, polegające na zebraniu eksponatów do jego kolekcji. Są to:

Dwa ostatnie zęby nie są konieczne, jeśli wiedźmin odda mu jeden z nich, np. po podarowaniu zęba słynnego pięściarza nie trzeba dawać czaszki barghesta i na odwrót.

W rozmowie z Geraltem zachowuje się uprzejmie i bez uprzedzeń, a na pożegnanie zwykł mawiać: "Póki ząb ci nie trzaśnie". Za zebranie wszystkich obowiązkowych eksponatów, postać oferuje nam najlepszy dostępny w grze stalowy miecz, czyli Runiczny Mahakamski Sihill.

CiekawostkiEdytuj

  • Jest fanem pięściarza Zdenka.
  • Jego imię nawiązuje do niemieckiego słowa "Zahnschmerz", które znaczy "ból zęba". Biorąc pod uwagę profesję postaci, jest to easter egg ze strony twórców gry.
  • Po zainstalowaniu modyfikacji Adama Dukszto dodającej do gry eliksir Żbik w akcie V kolejną nagrodą za wykonanie zadania jest otwarcie przez Zahina Schmartza sklepiku z przedmiotami kupowanymi często u alchemików.