Fandom

Wiedźmińska Wiki

Zakon Białej Róży

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

karminowe płaszcze ze znakiem białej róży
herb Zakonu Białej Róży
Biala roza.JPG

Herb Zakonu Białej Róży

Zakon Białej Róży - zakon rycerski. Najwyższą władzą w Zakonie jest Kapituła Zakonu oraz Wielki Mistrz. Przed Wojnami Północnymi Zakon starał się o nadania ziem dla zakonników. Z tego powodu wielu członków zakonu było w służbie u różnych władców Północy, między innymi u diuka Herewarda. Rycerze zakonu noszą zbroje i karminowe płaszcze ze znakiem Białej Róży na lewym ramieniu i klamrą z dwoma metalowymi godłami Zakonu. Mają na sobie proste, łagodnie zakończone hełmy i kolczugę, chroniącą szyję i tors.

Według gry komputerowej "Wiedźmin", po wojnie z Nilfgaardem Zakon został przekształcony w Zakon Płonącej Róży za sprawą jego ostatniego Wielkiego Mistrza, Jakuba de Aldersberga.

Znani członkowie Zakonu Edytuj

Falwick.JPG

Falwick Hrabia Moën

Tailles z filmu.jpg

Tailles z Dorndal

Wielcy Mistrzowie ZakonuEdytuj

Zbroja.JPG

Falwick w zbroi Zakonu

Geralt ukłonił się niedbale, patrząc na rycerzy. Obaj byli w zbrojach i karminowych płaszczach ze znakiem Białej Róży na lewym ramieniu. Zdziwił się nieco, bo w okolicy, jak wiedział, nie było żadnej komandorii zakonu.
Ostatnie życzenie

Trzeba oto ci wiedzieć, Geralt, że kapituła zabiega właśnie u Herewarda o nadania dla zakonu, dlatego wielu rycerzy Róży wstąpiło na służbę do księcia. A niemało tutejszych, jak obecny tu Tailles, złożyło śluby i przyjęło czerwony płaszcz, w którym tak mu twarzowo.
Ostatnie życzenie

- Słuchaj no, smarkaczu - przerwał Geralt, uśmiechając się paskudnie. - Pohamuj rozlatany języczek. Mówisz do kobiety, której należy się szacunek. Zwłaszcza od rycerza Białej Róży. Co prawda, aby zostać takowym, ostatnio wystarczy wpłacić do skarbca kapituły tysiąc novigradzkich koron, zakon zrobił się zatem pełen synów lichwiarzy i krawców, ale jakieś obyczaje chyba jeszcze u was przetrwały. A może się mylę?
Ostatnie życzenie

Na polanie stał Falwick w pełnej zbroi, bez hełmu, w odrzuconym na ramię karminowym płaszczu zakonnym. Obok niego krzyżował ręce na piersi krępy, brodaty krasnolud w lisiej szubie, kolczudze i misiurce z żelaznych kółek. Tailles bez zbroi, tylko w krótkim pikowanym wamsie przechadzał się wolno, wymachując od czasu do czasu obnażonym mieczem.
Wiedźmin rozejrzał się, wstrzymując konia. Dookoła połyskiwały półpancerze i płaskie kapaliny otaczających polanę żołdaków uzbrojonych w oszczepy.

Ostatnie życzenie

- Kapituła zakonu kieruje się własnym kodeksem -przerwał Falwick. - Gdybyście to wy wyzwali rycerza zakonnego, ów mógłby odmówić wam satysfakcji lub udzielić jej, zależnie od woli. Jest jednak odwrotnie: to rycerz wyzywa was, a tym samym podnosi do swej godności, oczywiście wyłącznie na czas potrzebny do zmycia zniewagi. Nie możecie odmówić. Odmowa przyjęcia godności uczyniłaby was niegodnym.
Ostatnie życzenie

- Wróćmy na chwilę do kodeksu waszej kapituły -ciągnął wiedźmin, starając się nie uśmiechać. - Bardzo ciekawi mnie jedna sprawa. Gdybym, załóżmy, czuł się zdegustowany i obrażony waszą postawą w całej tej aferze, gdybym wyzwał was na miecze, tu, zaraz, na miejscu, cóż uczynilibyście? Czy uznalibyście mnie za dostatecznie godnego, by skrzyżować ze mną klingę? Czy też odmówilibyście, nawet wiedząc, że w razie odmowy ja miałbym was za niegodnego nawet tego, by na was na-pluć, obić po mordzie i kopnąć w żyć na oczach knechtów? Hrabio Falwick, bądźcie tak łaskawi i zechciejcie zaspokoić moją ciekawość.
Falwick zbladł, cofnął się o krok, rozejrzał się. Żołdacy unikali jego wzroku. Dennis Cranmer wykrzywił się, wywiesił język i strzyknął śliną na sporą odległość.

Ostatnie życzenie

Film biala roza 1.JPG

Falwick i Tailles

Dane z filmu i serialu Edytuj

  • "Rycerze Zakonu Róży psia ich mać. Pędzili od świątyni, jakby ich śmierć goniła."
    Elf z Brokilonu
  • "Kiedy przybyliśmy do Ellander, świątynia Melitele stała już w płomieniach. Żadna z kapłanek nie ocalała z napaści i pożogi. Nie wiadomo jeszcze , kto był sprawcą tej zbrodni, ale w przededniu napaści widziano oddział zbrojnych ludzi mieszanej krwi. Było w nim sporo elfów. W pobliżu kręcił się tez niejaki Geralt z Rivii, wiedźmin, prawdopodobnie renegat."
    List Falwicka

Ciekawostki i inne informacje Edytuj

  • W filmie Zakon Białej Róży jest sterowany przez Falwicka, w twórczości Sapkowskiego nie ma o tym mowy.
  • W filmie i serialu zakon stoi za zabiciem kapłanek i podpaleniem świątyni Melitele, najęciem Renfri i Cykady, współpracą z Nilfgaardem oraz porwaniem i przetrzymywaniem Ciri.
  • W filmie i serialu Falwick ginie podczas bożego sądu, za zdradę wobec Zakonu i Nilfgaardu.
Zakonnik.JPG

Rycerz Zakonu Białej Róży

Rycerze Zakonu Edytuj

Aktorzy występujący w filmie i serialu jako rycerze zakonni:

Więcej w Fandom

Losowa wiki