FANDOM

Zatrute źródło, autorka: Tissaia de Vries – traktuje o problemach rodzenia przez osoby ze zdolnościami magicznymi. Występuje w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Cykl wiedźmiński Edytuj

Publikacja była odpowiedzią Tissai na problem rodzenia przez osoby „naznaczone magią” i powstawania przez to groźnych mutacji i zmian w organizmie tak poczętych istot.

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

Książkę można znaleźć w pokoju Yennefer w karczmie Nowy Port.

Treść Edytuj

Nikt nie rodzi się czarodziejem. Zbyt mało nadal wiemy o genetyce i mechanizmach dziedziczności. Zbyt mało czasu i środków poświęcamy na badania. Niestety, prób dziedzicznego przekazywania zdolności magicznych dokonujemy stale, w sposób, że się tak wyrażę, naturalny. A rezultaty tych pseudoeksperymentów nazbyt często widzi się w rynsztokach miast i pod murami świątyń. Nazbyt wiele widzi się i napotyka debilek i katatoniczek, śliniących się i robiących pod siebie proroków, wieszczek, wioskowych wyroczni i cudotwórców, kretynów z mózgami zdegenerowanymi przez odziedziczoną, nie opanowaną Moc.

Ci debile i kretynki też mogą mieć potomstwo, mogą przekazywać mu zdolności i degenerować się dalej. Czy ktokolwiek jest w stanie przewidzieć i określić, jak będzie wyglądało ostanie ogniwo takiego łańcucha?

Większość z nas, czarodziejów, traci zdolność do prokreacji w wyniku zmian i zaburzeń funkcjonowania przysadki mózgowej. Niektórzy – a najczęściej niektóre – dostrajają się do magii zachowując wydolność gonad. Mogą poczynać i rodzić – i mają czelność uważać to za szczęście i błogosławieństwo. A ja powtarzam: nikt nie rodzi się czarodziejem. I nikt nie powinien się nim rodzić! Świadoma wagi tego, co piszę, odpowiadam na pytanie, postawione na Zjeździe w Cidaris. Odpowiadam z całą stanowczością: każda z nas musi zdecydować, czym chce być – czarodziejką czy matką.