FANDOM

Zed – handlarz towarami luksusowymi, w tym m.in. rzadkimi kartami do gwinta; były paser z Novigradu, znajomy Zoltana Chivaya. Postać, występująca w Wiedźmin 3: Dziki Gon. Jako jeden z niewielu posiada unikalne karty do gry w gwinta, które pragną zdobyć – Zoltan oraz Król Żebraków.

Zoltan poprosił Geralta o pomoc przy skompletowaniu kolekcji kart do gwinta. Krasnolud polecił wiedźminowi udać się do domu Zeda. Niestety o zajęciu handlarza wiedzieli także Diuk i Hrabia, którzy wysłali swoich ludzi, aby zdobyli karty. Zed odmówił udzielania informacji, gdzie są karty, więc bandyci zaczęli go torturować. Handlarz zginął w męczarniach, a zbiry przeszukiwały jego dom. W tym momencie pojawił się Geralt, który zabił bandytów, zabrał z ciała jednego z nich kartę Isengrima oraz znalazł księgę rachunkową. Wynikało z niej, że Zed kartę Fringilli Vigo sprzedał Caesarowi Bilzenowi, a kartę Jana Natalisa Ravikowi. Z tymi informacjami wiedźmin wrócił do Zoltana[1].

CiekawostkiEdytuj

  • imię byłego pasera jest nawiązaniem do filmu pt. "Pulp Fiction" a także wypowiedź Geratla: "Zed zszedł".

PrzypisyEdytuj

  1. Wiedźmin 3: Dziki Gon, Niebezpieczna gra

Więcej z Fandomu

Losowa wiki