FANDOM

Propozycja herbu Zerrikanii
herb nieoficjalny

Hrb unof Zerrikania

Zerrikania - niegościnna kraina na północnym-wschodzie kontynentu. Z racji dzikości, zarówno klimatu jak i mieszkańców, obszar ten nie należy do najlepiej zbadanych miejsc tego kontynentu. Z tych niewielu informacji, jakie posiadamy, wyłania się obraz społeczeństwa matriarchalnego, w którym ważną rolę pełnią świetnie wyszkolone wojowniczki, czasami ofiarujące swoje usługi jako najemniczki. Ich ulubioną broń stanowi lekka szabla (saberra). W kraju tym oddaje się cześć smokom. Powszechną praktyką jest tatuowanie ciał. Stamtąd pochodzą muchy tse-tse.

Ciekawostki:

Mapa zerrikania

Mapa Zerrikanii (wersja z dnia 26.09.2006)

Zerrikanki film

Zerrikańskie wojowniczki w serialu Wiedźmin

Zerrikańczycy i Zerrikanki

W książkach Andrzeja Sapkowskiego:

W komiksie "Granica możliwości":

W grze RPG Wiedźmin: Gra Wyobraźni:

W grze komputerowej Wiedźmin:

Postacie, które tam były: 

Dane z książek Sapkowskiego

Trudno o lepszą eskortę. Zerrikanki to urodzone wojowniczki, od dziecka szkolone do walki.
Miecz przeznaczenia

Milczący rycerz Borch Trzy Kawki i jego eskorta z Zerrikanii, gdzie, jak powszechnie wiadomo, składa się ofiary przed podobizną smoka.
Miecz przeznaczenia

Jak Zerrikański tygrys
Czas pogardy

Żywy bazyliszek, jadowity postrach Zerrikańskich pustyń
Czas pogardy

– Czytałem (...) że najlepsze łuczniczki spotkać można wśród Zerrikanek, w stepowych klanach. Niektóre podobno obcinają sobie lewe piersi, by nie wadziły im w napinaniu łuków. Biust, powiadają, wchodzi w paradę cięciwie.
Chrzest ognia

Nie zdążył nawet obetrzeć krwi z ucha i szyi, gdy zaatakował go mały i ruchliwy jak łasica typek o nienaturalnie błyszczących oczach, uzbrojony w krzywą zerrikańską saberrę, którą obracał z podziwu godną wprawą. Sparował już dwa cięcia Geralta, szlachetna stal obu kling dzwoniła i sypała iskrami.
Wieża Jaskółki

- Waszmościom też na wschód droga? Za Elskerdeg? Do Zerrikanii? A może dalej do Haklandu?
Pani Jeziora

Przed nami przełęcz Elskerdeg – dokończył pewniejszym już głosem – a za przełęczą Zerrikania i Hakland.
Pani Jeziora

Linki zewnętrzne