FANDOM

People Herbalist female

Zielarka - postac z gry komputerowej "Wiedźmin", sprzedawczyni ziół prowadząca handel na placu Eskulapa przy domu Shani.

Opis

Występuje tylko w rozdziale II i III. W nocy rzecz jasna nie można się do niej w ogóle dostac, lecz wspólnie z innymi kupcami otwiera swój stragan we wczesnych godzinach rannych. Tak jak inni mieszkańcy Wyzimy Klasztornej wypowiada standardową kwestię "O co chodzi, trzeba wam czego?" i reklamuje swoje towary słowami: "Zioła! Maści! Kwiatuszki dla dam!", chociaż Geralt nie może u niej kupic żadnej z owych maści. Jeżeli zostanie zapytana o to, skąd bierze swoje zioła, ta odpowiada, że by zbankrutowała, gdyby wszystkim mówiła swoje sekrety, a właśnie na szal zbiera. Autor jej dialogu popełnił jednak błąd, gdyż staje się ona wylewna dopiero po podaniu jej czerwonej chustki damskiej, a nie szalu; po otrzymaniu prezentu zdradza, że źródło jej towarów to las na bagnach. Dostarczy również Geraltowi poszlakę na temat sekcji zwłok w zadaniu "Sekcja zwłok" - po rozmowie z nią na ten temat Geralt będzie miał wskazówkę do sekcji umożliwiającą obwinienie alchemika Kalksteina o zabóstwo więźnia.

Sprzedawane przez nią towary to: winogrona, suszone owoce, jagody, maliny (pożywienie), płatki zimejki, jaskółcze ziele, płatki białego mirtu, owoce balissy, korzeń pimentu, tojad (składniki alchemiczne), tulipany, czerwone róże, żółte róże, białe róże, storczyki (kwiaty) oraz książki: "O roślinach polnych" i "O roślinach podziemnych".

Ciekawostki

  • Głosu użyczyła jej Beata Jankowska-Tzimas.