Wikia

Wiedźmińska Wiki

Znak Aard

Dyskusja0
3010stron na
tej wiki
Aardsing

Aard

AArd

Znak Aard - znak ten powoduje wytworzenie i pchnięcie energii od siebie w kierunku przeciwnika lub przeszkody. Jest to proste zaklęcie z grupy czarów telekinetycznych. Bazuje na żywiole powietrza. W grze znaku możemy się nauczyć po znalezieniu i dotknięciu odpowiedniego kręgu żywiołów.

- Tak zwany znak Aard, Ciri, to bardzo proste zaklęcie z grupy czarów psychokinetycznych, polegające na pchnięciu energii w żądanym kierunku. Siła pchnięcia zależy od koncentracji woli rzucającego i wydanej mocy. Może być znaczna. Wiedźmini zaadaptowali to zaklęcie, korzystając z faktu, że nie wymaga ono znajomości magicznej formuły - wystarczy koncentracja i gest. Dlatego nazwali to Znakiem. Skąd wzięli nazwę, nie wiem, być może ze Starszej Mowy, słowo "ard" znaczy, jak wiesz, "góra", "górny" lub "najwyższy". Jeżeli tak, to nazwa jest bardzo myląca, bo trudno o łatwiejszy czar psychokinetyczny.
Krew elfów, str. 290

Zaślepiona wściekłością strzyga runęła do ataku, wyjąc. Geralt czekał spokojnie, uniesioną prawą dłonią kreślił przed sobą znak Aard. Strzyga poleciała w tył kilka kroków, jak uderzona młotem, ale utrzymała się na nogach, wyciągnęła szpony, obnażyła kły. Jej włosy uniosły się i załopotały jak gdyby szła pod gwałtowny wiatr. Z trudem, charcząc, krok po kroku, powoli, szła. Jednak szła. Geralt zaniepokoił się. Nie oczekiwał, że tak prosty Znak zupełnie sparaliżuje strzygę, ale i nie spodziewał się, że bestia pokona opór tak łatwo. Nie mógł trzymać Znaku zbyt długo, było to zbyt wyczerpujące, a strzyga miała już do przebycia nie więcej niż dziesięć kroków. Raptownie zdjął znak i odskoczył w bok.
Ostatnie życzenie, str.

Wiedźmin złożył palce w Znak Aard i władował w głowę maksymalną ilość energii, jaką udało mu się zmobilizować. Energia, materializując się w otaczającej głowę poświacie jako oślepiający promień, uderzyła w cel. Huknęło tak, że Geralta zakłuło w uszach, a od wsysanego przez implozję powietrza aż zaszumiały wikliny.
Ostatnie życzenie, str.

Uderzyli ją jednocześnie, Geralt Znakiem Aard, Myszowór straszliwym, trzystopniowym zaklęciem [...] Krzesło, na którym siedziała królewna, rozleciało się w drzazgi.
Ostatnie życzenie, str.

Geralt uniósł rękę i uderzył go Znakiem Aard, wkładając weń tyle energii, ile tylko mógł. Tłum wrzasnął. Tonton Zroga, zwany Retiariusem, wyleciał w powietrze i fikając nogami, oplątany we własną sieć, zmiótł sobą stragan z obwarzankami, ciężko gruchnął o ziemię i z głośnym brzękiem wyrżnął głową w żeliwny posążek [...] Waganci nagrodzili lot gromkimi brawami.
Sezon burz, str. 68

Ciekawostki Edytuj

  • W Starszej mowie słowo "ard" znaczy: góra, górny lub najwyższy. Dla czarodziejów było to proste zaklęcie psychokinetyczne, lecz dla wiedźminów było to wystarczające zaklęcie do ogłuszenia lub zwalenia przeciwnika z nóg.
  • W grze musimy nauczyć się ogłuszenia tym znakiem, rozwijając go w drzewku umiejętności Geralta.

Dane z gry Wiedźmin: Gra Wyobraźni Edytuj

  • "Prosta moc z grupy czarów psychokinetycznych, polegająca na pchnięciu energii w żądanym miejscu. Niekiedy bywa używana, aby ściąć przeciwnika z nóg lub odepchnąć nadlatujący pocisk. Znak zakreśla się palcami prawej ręki. Zwykle uderzenie wystarcza aby przewrócić osobę o przeciętnej posturze(...)"

Więcej od Wikii

Losowa wiki