FANDOM

Krąg żywiołu Wody pozwala nauczyć się Znaku Aksji
Axiising.png

Aksji

Znak Aksji w grze

Znak Aksji – używany jest do poskramiania dzikich, bądź rozwścieczonych zwierząt, które swoim zachowaniem zagrażają innym. Geralt kreślił ów znak przede wszystkim w chwilach, gdy musiał uspokoić klacz, na której jeździł. W „Wieży Jaskółki” użył go, potajemnie, aby uspokoić samego siebie. Możliwe jest również to, że znak ten działał podobnie jak czar hipnotyzujący. Jest zaklęciem jednego z czterech żywiołów (wody). W grze możemy się go nauczyć po znalezieniu i dotknięciu odpowiedniego kręgu żywiołów.

Klacz targnęła łbem, zarżała dziko, zatupała, zatańczyła na ścieżce, wzbijając kurzawę zeschłych liści. Geralt, oplatając szyję konia lewym ramieniem, dłonią prawej ręki, złożywszy palce w Znak Aksji, wodził nad łbem wierzchowca, szepcząc zaklęcie. (...) Czar szybko podziałał, ale szturchnięta piętą klacz ruszyła z ociąganiem, tępo, nienaturalnie, tracąc elastyczny rytm chodu.
Ostatnie życzenie

Szybko chwycił klingę pod lewą pachę, a prawą, uniesioną do góry, w stronę strażników, nakreślił w powietrzu skomplikowany, szybki znak. Błysnęły ćwieki, którymi gęsto nabijane były długie aż do łokci mankiety skórzanego kaftana.
Ostatnie życzenie

Ciekawostki i inne informacje Edytuj

W grze komputerowej Wiedźmin Edytuj

  • W grze znak nosi nazwę "Axii". Dopiero w Edycji Rozszerzonej nazwa znaku została poprawiona na "Aksji".
  • W Wiedźminie 2 oraz 3 Geralt może używać znaku Aksji podczas rozmów, aby wpłynąć na rozmówcę; przekonać go lub wydobyć z niego różne informacje. Sposób użycia i działanie znaku w grze bardzo przypomina i wygląda na inspirowane perswazją za pomocą Mocy, która była używana "dawno, dawno temu w odległej galaktyce."
  • Poza używaniem znaku w rozmowach, jest on bardzo rzadko wybierany.
  • Geralt może użyć znaku Aksji na przeciwnikach (nie na każdym) by przez kilka chwil walczyli po jego stronie, bądź aby spowolnić i oszołomić ich na kilka chwil (Wiedźmin 3: Dziki Gon)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki