FANDOM

AKsji krąg
Axiising

Aksji

Znak Aksji – używany jest do poskramiania dzikich, bądź rozwścieczonych zwierząt, które swoim zachowaniem zagrażają innym. Geralt kreślił ów znak przede wszystkim w chwilach, gdy musiał uspokoić klacz, na której jeździł. W Wieży Jaskółki użył go, potajemnie, aby uspokoić samego siebie. Możliwe jest również to, że znak ten działał podobnie jak czar hipnotyzujący. Jest zaklęciem jednego z czterech żywiołów (wody). W grze możemy się go nauczyć po znalezieniu i dotknięciu odpowiedniego kręgu żywiołów.

Ciekawostki Edytuj

  • W pierwszej części gry znak nosi nazwę „Axii". Dopiero w Edycji Rozszerzonej nazwa znaku została poprawiona na „Aksji”.
  • W drugiej oraz trzeciej części gry Geralt może używać znaku Aksji podczas rozmów, aby wpłynąć na rozmówcę; przekonać go lub wydobyć z niego różne informacje. Sposób użycia i działanie znaku w grze bardzo przypomina i wygląda na inspirowane perswazją za pomocą Mocy, która była używana „dawno, dawno temu w odległej galaktyce”.
  • Geralt może użyć znaku Aksji na przeciwnikach by przez kilka chwil walczyli po jego stronie, bądź aby spowolnić i oszołomić ich na kilka chwil.

Galeria Edytuj