Fandom

Wiedźmińska Wiki

Znak Heliotropu

3896stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Heliotrop FCR.jpg

Znak Heliotropu w modyfikacji FCR

Znak Heliotropu – proste magiczne zaklęcie wiedźmińskie. Rzucone w odpowiednim momencie, amortyzuje uderzenia o twardą powierzchnię, jak podłogę czy ścianę. Zatrzymuje też zaklęcia.

Znak występuje w grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów, jednakowoż jego działanie jest zupełnie inne, niż w oryginale. Znak wywołuje magiczną sferę wokół wiedźmina, wewnątrz której czas płynie wolniej dla wszystkich z wyjątkiem samego rzucającego Znak, co powoduje spowolnienie przeciwników i ułatwia ich eksterminację. W modzie FCR 2 zostaje usunięty, by zachować zgodność z Sagą.

Kobieta uniosła dłoń, z palców wystrzeliła złocista smuga. Geralt zareagował odruchowo, składając obie dłonie w Znak Heliotropu, wychwycił czar tuż przed twarzą, ale wyładowanie było tak silne, że cisnęło go w tył, na ścianę.
Ostatnie życzenie

Fala dźwięku uderzyła w wiedźmina jak taran, pozbawiając oddechu, miażdżąc żebra, przeszywając uszy i mózg cierniami bólu. Lecąc do tyłu, zdążył jeszcze skrzyżować przeguby obu rąk w Znak Heliotropu. Czar w znacznej mierze zamortyzował impet, z jakim wyrżnął plecami o mur, ale i tak pociemniało mu w oczach, a reszta powietrza wyrwała się z płuc wraz z jękiem.
Ostatnie życzenie

Dane z gry Wiedźmin: Gra Wyobraźni Edytuj

  • "Ten znak składa się krzyżując przeguby rąk. Pozwala on rozproszyć skierowaną w wiedźmina energię, pochodzącą z zaklęć ofensywnych, jak i fal dźwiękowych wysyłanych przez niektóre istoty, na przykład bruxy. Nie chroni przed pociskami fizycznymi w rodzaju kamieni czy strzał. Odbijając czar, trzeba odrzucić go wystarczająco daleko, gdyż podczas kontaktu zaklęcia z energią znaku ma miejsce niebezpieczna eksplozja."

Dane z gry Wiedźmin Edytuj

W grze komputerowej Wiedźmin znak heliotropu nie występuje. Występuje jednak w grze Wiedźmin 2, jako znak spowalniający czas na określonym polu działania.

 Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa znaku pochodzi z języka Greckiego: helios - słońce, trepein - kierunek.
  • Mod FCR przywraca ten znak do gry komputerowej Wiedźmin na miejsce Aksji.
  • Błędne działanie znaku w drugiej części gry zostało naprawione w modzie FCR 2 do drugiej części gry.
  • Znak powoduje spowolnienie w czasie wszystkich wewnątrz sfery, nawet naszych sojuszników (w grze).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki