Fandom

Wiedźmińska Wiki

Znaki

3828stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Znak.jpg

Rzucanie Znaku Igni

Znaki – zestaw zaklęć, który został zaadaptowany przez wiedźminów. Znaki to bardzo proste zaklęcia, wymagające minimum umiejętności magicznych, lecz silnej koncentracji. Nazwa – Znak – bierze się od faktu, że do rzucenia danego „czaru” potrzeba jedynie kilku prostych gestów. Wiedźmini, nieposiadający zdolności magicznych, muszą wspomagać się eliksirami. Każdy wiedźmin, żeby użyć znaku, musi nosić medalion – inaczej nie jest w stanie rzucać nawet najprostszych znaków (Geralt po utracie medalionu w Wieży Jaskółki).

Znane ZnakiEdytuj

  • Znak Aard – wytwarza i wypycha energię od rzucającego w kierunku przeciwnika lub przeszkody.
  • Znak Aksji – używany jest do poskramiania dzikich bądź rozwścieczonych zwierząt czy nawet ludzi.
  • Znak Igni – wytwarza ogień w postaci krótkiego stożka lub małej wiązki płomieni.
  • Znak Quen – wytwarza magiczną barierę ochronną.
  • Znak Yrden – zabezpiecza przed otwarciem. W grach służy jako pułapka.
  • Znak Heliotropu – amortyzuje uderzenia o twardą powierzchnię jak podłogę czy ścianę. Zatrzymuje też zaklęcia.
  • Znak Somne – powoduje u osoby poddanej jego działaniu zapadnięcie w sen.

CiekawostkiEdytuj

  • Oprócz swoich bitewnych zastosowań Znaki są używane także do bardziej trywialnych celów, jak lutowanie kociołków (Igni), czy uspokajanie zwierząt (Aksji).
  • Leo ze względu na uraz palców nie potrafił rzucać Znaków.
  • Praktycznie każdy człowiek jest w stanie nauczyć się Znaków, potrzebne umiejętności magiczne posiada każdy człowiek tuż po narodzinach.
  • Znak Heliotropu i Somne jako jedyne nie pojawiają się w pierwszej i trzeciej części gry. Somne nie pojawia się również w drugiej części (pojawia się dopiero w Sezonie burz). 
  • Ciri podczas nauki w Kaer Morhen nie potrafiła używać znaków. Opanowała magię pod okiem Yennefer, która była doświadczoną czarodziejką i władała magią potężniejszą od wiedźmińskich znaków.

Więcej w Fandom

Losowa wiki