Fandom

Wiedźmińska Wiki

Znaki

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Share

Znak.jpg

Rzucanie Znaku Igni

Znaki - zestaw zaklęć, który został zaadaptowany przez wiedźminów.

Znaki to bardzo proste zaklęcia, wymagające minimum umiejętności magicznych, lecz silnej koncentracji.

Nazwa - Znak - bierze się od faktu, że do rzucenia danego "czaru" potrzeba jedynie kilku prostych gestów.

Wiedźmini, nie posiadający zdolności magicznych, muszą wspomagać się eliksirami. Każdy wiedźmin, żeby użyć znaku, musi nosić medalion - inaczej nie jest w stanie rzucać nawet najprostszych znaków (Geralt po utracie medalionu w Wieży Jaskółki).

Znane ZnakiEdytuj

  • Znak Aard - wytwarza i wypycha energię od rzucającego w kierunku przeciwnika lub przeszkody.
  • Znak Aksji - używany jest do poskramiania dzikich, bądź rozwścieczonych zwierząt czy nawet ludzi.
  • Znak Igni - wytwarza ogień w postaci krótkiego stożka lub małej wiązki płomieni.
  • Znak Quen - wytwarza magiczną barierę ochronną.
  • Znak Yrden - zabezpiecza przed otwarciem. W grach służy jako pułapka.
  • Znak Heliotropu - amortyzuje uderzenia o twardą powierzchnię, jak podłogę czy ścianę. Zatrzymuje też zaklęcia.
  • Znak Somne - powoduje u osoby poddanej jego działaniu zapadnięcie w sen.

CiekawostkiEdytuj

  • Oprócz swoich bitewnych zastosowań, Znaki są używane także do bardziej trywialnych celów, jak lutowanie kociołków (Igni), czy uspokajanie zwierząt (Aksji).
  • Leo ze względu na uraz palców nie potrafił rzucać Znaków.
  • Praktycznie każdy człowiek jest w stanie nauczyć się Znaków, potrzebne umiejętności magiczne posiada każdy człowiek tuż po narodzinach.
  • Znak Heliotropu i Somne jako jedyne nie pojawiają się w pierwszej i trzeciej części gry. Somne nie pojawia się również w drugiej części (pojawia się dopiero w Sezonie burz). 
  • Ciri podczas nauki w Kaer Morhen nie potrafiła używać znaków. Opanowała magię pod okiem Yennefer, która była doświadczoną czarodziejką i władała magią potężniejszą od wiedźmińskich znaków.

Więcej w Fandom

Losowa wiki