FANDOM

Znak

Rzucanie Znaku Igni

Znaki – zestaw zaklęć, który został zaadaptowany przez wiedźminów. Znaki to bardzo proste zaklęcia, wymagające minimum umiejętności magicznych, lecz silnej koncentracji.

Nazwa bierze się od faktu, że do rzucenia danego „czaru” potrzeba jedynie kilku prostych gestów. Wiedźmini, nieposiadający zdolności magicznych, muszą wspomagać się eliksirami. Każdy wiedźmin, żeby użyć znaku, musi nosić medalion – inaczej nie jest w stanie rzucać nawet najprostszych znaków (Geralt po utracie medalionu w Wieży Jaskółki).

Znane Znaki Edytuj

  • Tw3 ability aard sign Znak Aard – wytwarza i wypycha energię od rzucającego w kierunku przeciwnika lub przeszkody.
  • Tw3 ability axii sign Znak Aksji – używany jest do poskramiania zwierząt czy nawet ludzi.
  • Tw3 ability igni sign Znak Igni – wytwarza ogień w postaci krótkiego stożka lub małej wiązki płomieni.
  • Tw3 ability quen sign Znak Quen – wytwarza magiczną barierę ochronną która chroni wiedźmina.
  • Tw3 ability yrden sign Znak Yrden – zabezpiecza przed otwarciem. W grach służy jako pułapka. Spowalnia przeciwników którzy wejdą w jego zasięg.
  • Znak Heliotropu – amortyzuje uderzenia o twardą powierzchnię jak podłogę czy ścianę. Zatrzymuje też zaklęcia.
  • Znak Somne – powoduje u osoby poddanej jego działaniu zapadnięcie w sen.

Ciekawostki Edytuj

  • Oprócz swoich bitewnych zastosowań Znaki są używane także do bardziej trywialnych celów, jak lutowanie kociołków (Igni), czy uspokajanie zwierząt (Aksji).
  • Leo ze względu na uraz palców nie potrafił rzucać Znaków.
  • Prawie każdy człowiek jest w stanie nauczyć się Znaków, potrzebne jest minimum umiejętności.
  • Znak Heliotropu i Somne jako jedyne nie pojawiają się w pierwszej i trzeciej części gry. Somne nie pojawia się również w drugiej części (pojawia się dopiero w Sezonie burz). 
  • Ciri podczas nauki w Kaer Morhen nie potrafiła używać znaków. Opanowała magię pod okiem Yennefer, która była doświadczoną czarodziejką i władała magią potężniejszą od wiedźmińskich znaków.