FANDOM

Opisy z książek i gier

Idący na czele nie niósł bagażu. Za pasem miał niewielki toporek, na plecach długi miecz w pochwie owiniętej skórami pręgowatych kotów, a na ramieniu zieloną, mokrą, i nastroszoną papugę.
Chrzest ognia

– Moją ogromną przywarą – wyjaśnił – jest niepohamowana dobroć. Ja po prostu muszę czynić dobro. Jestem jednak rozsądnym krasnoludem i wiem, że wszystkim wyświadczyć dobra nie zdołam. Gdybym próbował być dobry dla wszystkich, dla całego świata i wszystkich zamieszkujących go istot, byłaby to kropelka pitnej wody w słonym morzu, innymi słowy: stracony wysiłek. Postanowiłem zatem czynić dobro konkretne, takie, które nie idzie na marne. Jestem dobry dla siebie i dla mego bezpośredniego otoczenia.
Chrzest ognia

– Ja tam – rzekł Zoltan Chivay, gestykulując trzymanym w szczypcach ślimakiem – do polityki smykałki nie mam. Ja hemernię parowo-wodną zakładam, do spółki z Figgsem Merluzzo i Munro Bruysem.
Pani Jeziora

– Tak, tak – rzekł na koniec Yarpen Zigrin, wyszczerzywszy zęby. – Jak mówi stara piosenka: chłop, co w ręku łamie sztaby, nie oprze się woli baby. Kilka świetnych przykładów słuszności tego porzekadła zebrało się dziś za jednym stołem. Zoltan Chivay, żeby daleko nie szukać. Opowiadając, co tam u niego nowego, zapomniał dodać, że się żeni. Wkrótce, bo we wrześniu. Szczęśliwa wybranka nazywa się Eudora Brekekeks.
– Breckenriggs! – skorygował dobitnie Zoltan, marszcząc brew. – Zaczynam mieć dość poprawiania ci wymowy, Zigrin. Bacz, albowiem ja, gdy mam czegoś dość, potrafię przypieprzyć!
– Gdzie ślub? I kiedy dokładnie? – pojednawczo wpadł w słowo Jaskier. – Pytam, bo może zajrzymy. Jeśli zaprosisz, rozumie się.
– Nie ustalono jeszcze co, gdzie, jak i czy w ogóle – bąknął Zoltan, najwyraźniej skonfundowany. – Yarpen uprzedza fakty. Niby jesteśmy z Eudorą po słowie, ale czy to można wiedzieć, co będzie? W takich, kurwa, czasach?

Pani Jeziora

Dane z dziennika w grze Wiedźmin Edytuj

Krasnolud nazywa się Zoltan Chivay. Twierdzi, że przed laty był świadkiem mojej śmierci w Rivii. Sprawia wrażenie osoby rozsądnej i pragmatycznej, patrzy na świat z dystansem i ironicznie komentuje wydarzenia. Zoltanowi, podobnie jak innym nieludziom, dokuczają rasistowskie nastroje w Temerii.

Pomoc Zoltanowi: Pomogłem krasnoludowi, który był prześladowany przez rasistów. Ten rozpoznał we mnie przyjaciela z dawnych lat.

Odmowa pomocy: Przed karczmą na Podgrodziu rasiści napadli na krasnoluda, ale zignorowałem to zajście. Okazało się, że krasnolud jest moim przyjacielem z dawnych lat.

Zoltanowi udało się jakoś dostać do Wyzimy Klasztornej. Krasnolud ucieszył się z ponownego spotkania ze mną.

Ponownie spotkałem Zoltana. Tym razem na Grobli, kiedy na dobre rozgorzała walka między nieludźmi i Zakonem.

Pomoc uchodźcom podczas realizowania ścieżki nieludzi: Zoltan zorganizował ucieczkę nieludzi z getta. Pomogłem mu w jego przedsięwzięciu i grupie udało się przedrzeć przez płonące miasto. Pożegnałem się z Zoltanem. Mam wrażenie, że nieprędko go zobaczę.

Wesele: Zoltan – najemnik, mieliśmy wiele wspólnych przygód. Pomysłowość krasnoludów jest niewyobrażalna. Dżemik...

Kolejna rzecz do zapamiętania na temat krasnoludów. Nigdy nie obrażaj ich znajomych lub bliskich, może się to źle... Bardzo źle skończyć.

Kiedy krasnolud kłóci się z czarownicą, jedynym bezpiecznym i właściwym wyjściem jest oddalenie się od konfliktu... I to najszybszym sobie znanym sposobem!

Dane z oficjalnej strony gry Wiedźmin Edytuj

  • Ten krępy krasnolud prowadził swego czasu pełne przygód życie awanturnika. Pewne dramatyczne przeżycia sprawiły jednak, że Chivay zerwał z przeszłością i dziś pracuje jako górnik w kopalni soli „Wspólna Sprawa”.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki