Fandom

Wiedźmińska Wiki

Zurbarràn

3739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Zurbarràn – kasztel w księstwie Toussaint, usytuowany nad opuszczoną kopalnią łupku. Geralt otrzymał zlecenie na zabicie potwora, grasującego w podziemiach zamku, gdzie przypadkowo trafił do jaskini, w której podsłuchał tajne spotkanie Skellena z wielkimi książętami nilfgaardzkimi. Zarządcą zamku był Alcides Fierabras.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

Wbrew oczekiwaniom wiedźmina, nie pojechali do zamku Pomerol, lecz nieco dalej, na garb za kotliną, na którym wznosił się kolejny zameczek, trochę mniejszy i dużo bardziej zaniedbany. Kasztel zwał się Zurbarrán. Geralt uradował się perspektywą bliskiej roboty, ciemny i zębaty pokruszonymi krenelażami Zurbarrán wyglądał bowiem wypisz, wymaluj jak zaklęta ruina, niezawodnie rojąca się od czarów, dziwów i potworów.
Wewnątrz, na dziedzińcu, miast dziwów i potworów, zobaczył kilkunastu ludzi pochłoniętych zajęciami tak czarownymi jak turlanie beczek, heblowanie desek i zbijanie tychże za pomocą gwoździ. Woniało świeżym drewnem, świeżym wapnem, nieświeżym kotem, skwaśniałym winem i grochówką. Grochówkę wkrótce podano.

Pani Jeziora

Zamki Pomerol i Zurbarrán stały nad dawną kopalnią łupku. Roiło się tu od sztolni i dziur, wystarczyła chwila nieuwagi, by spocząć na dnie którejś ze skomplikowanym złamaniem.
Pani Jeziora

Więcej w Fandom

Losowa wiki