Fandom

Wiedźmińska Wiki

Zyvik

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Zyvik - Dziesiętnik kawalerii Burej Chorągwi w armii Kaedwen króla Henselta. Służył bezpośrednio pod setnikiem Digodem, a jednym z jego podwładnych był Kraska.

Zyvik jest prawdziwym żołnierzem. Przeżył swoje, ale jest twardy jak stal i gotów by stanąć w szranki przeciwko wrogom Kaedwen. Miły, spokojny człowiek, ale nieufny. Jest on honorowy, zachowuję się spokojnie w stosunku do podwładnych. Zna się na sztuce wojny. Brał udział w bitwie pod Brenną

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów Edytuj

Ścieżka Roche'a Edytuj

Geralt spotyka go po raz pierwszy na początku aktu II, kiedy zatrzymuje on Roche'a i Białego Wilka przed wejściem do obozu Kaedwen. Na początku zachowuje się nie pewnie w stosunku do wiedźmina, ale później pomaga on mu w poznaniu historii Bitwy pod Vergen. Jest on również jednym z graczy, których trzeba pokonać w zadaniu "Kościany poker: Obóz Kaedwen".

- Wojsko króla Henselta, mości ciekawski! Pyta dziesiętnik Zyvik, a nie zwykł on pytań powtarzać! Odpowiadać tedy, a żywo! Ktoście są?
Krew elfów

Dziesiętnicy zerwali się z miejsc, przybierając wojskowe postawy i miny. Zyvik zręcznie narzucił kożuch na stojącą wśród siodeł baryłeczkę wódki, zanim wzrok setnika przyzwyczaił się do półmroku.
Czas pogardy

– A cożeś myślał? Że na tańce, na Zażynek? Przechodzimy rubież. Jutro o świtaniu rusza cała Bura Chorągiew. Setnik nie rzekł, w jakim szyku, ale przecie nasza dziesiątka przodem pójdzie jako zwykle. No, żwawiej, ruszcie dupy! Zaraz, wróć. Powiem od razu, bo potem czasu nie stanie pewnikiem. To nie będzie zwykła wojaczka, chłopy. Jakąś durnote nowoczesną wymyślili wielmożni. Jakieś wyzwalanie, czy coś takiego. Nie idziem wroga bić, ale na te, no, nasze odwieczne ziemie, z tą, jak jej tam, braterską pomocą. Tedy baczność, co powiem: ludzisków z Aedirn nie ruszać, nie grabić...
– Jakże to? – rozdziawił gębę Kraska. – Jakże to: nie grabić? A czymże konie karmić będziem, panie dziesiętnik?
– Paszę dla koni grabić, więcej nic. Ale ludzi nie siec, chałup nie palić, upraw nie niszczyć... Zawrzyj gębę, Kraska! To nie wiec gromadzki, to wojsko, taka wasza mać! Rozkazu słuchać, bo inaczej na stryk! Rzekłem, nie mordować, nie palić, bab...
Zyvik przerwał, zamyślił się.
– Baby – dokończył po chwili – gwałcić po cichu i tak, coby nikt nie widział.

Czas pogardy

Ciekawostki Edytuj

  • Lubi on walczyć w bitwach 
  • Nie wierzy w zabobony które "mogą uratować życie". Sam mówił że w bitwie można polegać tylko na zbroję i tarczę oraz kompanów jeżeli jeszcze żyją. 
  • Przeżył obie Bitwy pod Vergen 
  • Nienawidzi on Sabriny Glevissig za to co zrobiła podczas Pierwszej Bitwy o Vergen, 3 lata przed akcją w grze Wiedźmin 2. Sam mówił że chciałby zobaczyć ją umierającą na stosie.
  • Jest jednym z ludzi którzy uwielbiają Henselta.
  • Na początku nie ufa Wiedźminowi, ale później ich stosunki się polepszają. 
  • Jest jednym z ostatnich żyjących żołnierzy Burej Chorągwii, i ostatnim który ponownie walczy z Aedirn. 
  • Stracił brata podczas Puczu. Jeden z magów ugotował mu krew w żyłach.
  • Nie wiadomo, co się dzieje z Zyvikiem, grając po stronie Iorwetha. W III akcie grając po stronie Roche'a spotykamy go w Loc Muinne, po stronie elfa można go zobaczyć podczas skradania się przez obóz.

Galeria Edytuj

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki